НОВИНЕ У ЗАКОНУ: Таксисти више неће смети да возе БЕНЗИНЦЕ и ДИЗЕЛАШЕ
Примена правила за две године.
У потезу који представници такси удружења оцењују као позитиван, грађани Хамбурга за мање од две године остају без бензинских и дизел принова флоте такси возила. С првим даном 2025. године се завршава једна ера у јавном превозу "северне престонице" Немачке, и Хамбург постаје прва савезна германска држава која у такси сегменту забрањује возила погоњеним моторима с унутрашњим сагоревањем.
САВЕТ НА ДРУМУ: Ево како да уз ПОМОЋ једноставног ТРИКА лако пребродите СУЖЕЊЕ пута
РУПА НА ПУТУ И ПОЧЕТНИК ЗА ВОЛАНОМ: Колика штета може да се деси? (ВИДЕО)
Локални функционер задужен за питања транспорта, Анжес Тјаркс из партије зелених је изјавио да се у области превоза људи и роба мора деловати убрзано како би се заштитила природа. Добар пример ове праксе јесте и привођење крају ере мотора с унутрашњим сагоревањем у Хамбургу.
Прелазак на електричне (укључујући ту и водоничну подваријанту) ће донети за две хиљаде тона мању емисију ЦО₂ на годишњој осонви.
- Ако електрификујемо целу флоту аутомобила у Хамбургу, уштедећемо на годишњим емисијама 25 хиљада тона - казао је поменути функционер. - Надамо се да ће одлука из Хамбурга бити стимулативна и за остале у Немачкој и у Европи. -
Хамбург је започео с промоцијом таксија лишених локалних емисија још 2021. године. Више од 350 еколошки подобних возила у сектору транспорта Хамбурга тренутно крстари улицама овог града, при чему је њих 25 с водоничним погоном. То кореспондира с уделом од 12% у такси флоти Хамбурга, али је на нивоу целе Немачке то изванредно постигнуће. У Берлину на пример, убедљиво највећи број је конвенционалних таксија од шест хиљада активних.
Велика хамбуршка потражња за возилима која су оцењена еколошки подобним открива да је привреда спремна и вољна да се одрекне мотора СУС, каже исти локални политичар. Електрична такси возила су се показала као поуздана, згодна и јефтина у експлоатацији, посебно у поређењу с конвенционалним такси аутомобилима.
Овај потез као успешан виде и представници такси удружења. - Дубоко смо убеђени да будућност таксија лежи у електричном погону и да је 2025. година сасвим реалан рок који је постављен - каже извршни директор удружења Ханса Taxi, човек по имену Томас Лосе.