TREBA LI IH ZABRANITI? Mnoge nerviraju električni trotineti i često su na lošem glasu, evo i zašto
Jeftini su, lagani i omogućavaju gradsku mobilnost bez presedana.
Većina Nemaca svuda vidi eletrkične trotinete i ne voli ih, mada ih većina nikada nije vozila, navodi agencija dpa u sredu, pozivajući se na anketu instituta JuGav (YouGov).
OBAVEZNO JE ZNATI: Sve o novim pravilima za električne trotinete
JEZIVO: Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu
MIT ILI ISTINA: Brzo punjenje šteti baterijama električnih automobila?
Loše ili veoma loše mišljenje o e-trotinetima iskazalo je 51 odsto ispitanika, naspram 23 odsto prilično ili veoma pozitivnog mišljenja.
Nemačka je vožnju e-trotinetom regulisala 2019. i 61 odsto građana smatra da se bezbednost u saobraćaju time pogoršala, dok ravno četvrtina kaže da ne uočava nikakvu promenu.
Više od dve petine ispitanika, 44 odsto, podržava ideju zabrane rentiranja skutera zbog smetnje koju stvaraju nasumično ostavljena vozila, kako je Pariz već učinio. Protiv se izjasnilo 37 odsto.
Prtema nemačkim propisima, e-trotinet smeju da koriste svi sa napunjenih 14 godina. Tamo gde postoji staza za bicikle moraju njom da se kreću, a gde je nema trotinet mora na kolovoz. Trotoar je zabranjen, a na trotinetu sme da se vozi samo jedna osoba.
E-trotineti moraju biti registrovani i osigurani. Prošle godine u evidenciji osiguranja bilo ih je 764.000.
Inače, mada e-trotineti izazivaju snažnu reakciju mnogo ljudi, većina Nemaca ih nikada nije isprobala - 71 odsto ispitanika je reklo da nije, a još 12 odsto je samo jednom stalo na tronitet.
Među onima koji jesu, 49 odsto je bilo radoznalo, 34 e-trotinet vozi za prevoz, a za "zabavu" ga koristi 32 odsto.