ТРЕБА ЛИ ИХ ЗАБРАНИТИ? Многе нервирају електрични тротинети и често су на лошем гласу, ево и зашто
Јефтини су, лагани и омогућавају градску мобилност без преседана.
Већина Немаца свуда види елетркичне тротинете и не воли их, мада их већина никада није возила, наводи агенција дпа у среду, позивајући се на анкету института ЈуГав (YouGov).
ОБАВЕЗНО ЈЕ ЗНАТИ: Све о новим правилима за електричне тротинете
ЈЕЗИВО: Сваки десети половни аутомобил у Србији има враћену километражу
МИТ ИЛИ ИСТИНА: Брзо пуњење штети батеријама електричних аутомобила?
Лоше или веома лоше мишљење о е-тротинетима исказало је 51 одсто испитаника, наспрам 23 одсто прилично или веома позитивног мишљења.
Немачка је вожњу е-тротинетом регулисала 2019. и 61 одсто грађана сматра да се безбедност у саобраћају тиме погоршала, док равно четвртина каже да не уочава никакву промену.
Више од две петине испитаника, 44 одсто, подржава идеју забране рентирања скутера због сметње коју стварају насумично остављена возила, како је Париз већ учинио. Против се изјаснило 37 одсто.
Пртема немачким прописима, е-тротинет смеју да користе сви са напуњених 14 година. Тамо где постоји стаза за бицикле морају њом да се крећу, а где је нема тротинет мора на коловоз. Тротоар је забрањен, а на тротинету сме да се вози само једна особа.
Е-тротинети морају бити регистровани и осигурани. Прошле године у евиденцији осигурања било их је 764.000.
Иначе, мада е-тротинети изазивају снажну реакцију много људи, већина Немаца их никада није испробала - 71 одсто испитаника је рекло да није, а још 12 одсто је само једном стало на тронитет.
Међу онима који јесу, 49 одсто је било радознало, 34 е-тротинет вози за превоз, а за "забаву" га користи 32 одсто.