BIO NA LISTI NAJGORIH AUTOMOBILA NA SVETU, A SAD VREDI 7.000 EVRA: Ko ga ima kod kuće OBRADOVAĆE se ovom OBRTU (FOTO+VIDEO)
Trabant 601 je ponovo u centru pažnje jer je postrao tražen oldtajmer.
Mali istočnonemački automobil Trabant 601, koji se proslavio u vreme pada Berlinskog zida, postao je tražen oldtajmer.
SAN SVAKOG LJUBITELJA AUTOMOBILA: Momci joj zavide, a devojke podržavaju - evo šta vozi BRESKVICA
SLEDI TUŽBA? Beograđanin prodao polovnjaka za 9.000 evra, a kupac mu traži 1.800 evra zbog kvarova
Istraživanјe otkriva da SRPSKI VOZAČI više vole polovna vozila iz Italije, a EVO I ZAŠTO (FOTO)
Kako pišu specijalizovani mediji, nastao 1957. godine, Trabant danas ima cenu oko 7.000 evra koliko je potrebno da izdvojite za očuvane modele. Ovo je, smatraju stručnjaci, neverovatan obrt jer je Trabant decenijama unazad bio predmet podsmeha zbog oblaka izduvnih gasova, 23 konjske snage, maksimalne brzine od 100 kilometara na sat i karoserije od plastike. Njegova najsimpatičnija strana bili su i dana su prednja svetla koja mu daju simpatičan izgled.
Najpopularnije vozilo u komunističkim zemljama
Trabant je automobil koji je proizvodila bivša istočnonemačka fabrika automobila. Bio je najčešće vozilo u Istočnoj Nemačkoj, a masovno je izvožen u zemlje komunističkog bloka, ali i van njega, u Holandiju, Grčku, Veliku Britaniju, Belgiju, Jugoslaviju, pa čak i neke zemlje Afrike.
U vreme uvođenja u proizvodnju, glavne prednosti su mu bile solidan prostor za smeštaj četiri odrasle osobe i prtljag u kompaktnoj, lakoj i izdržljivoj karoseriji, brzina i trajnost. Vremenom je u kolektivnoj svesti postao simbol Istočne Evrope.
Iako je automobil bio izuzetno popularan u celom istočnom bloku, u SSSR-u je bio retkost jer faktički nije postojao izvoz u njegove republike. Međutim, tamo gde se pojavio, Trabant je imao veliku popularnost.
Proizvodio se više od 30 godina
Tokom više od trideset godina proizvodnje, automobil je pretrpeo sitne, uglavnom kozmetičke izmene, pa je u odnosu na većinu modela svog vremena postao zastareo i neefikasan. Dvotaktni motor nije imao dovoljnu snagu da odgovori zahtevima vremena i proizvodio je preterane količine izduvnih gasova.
Ipak, u uslovima nedovoljne ponude putničkih vozila i ovakav automobil je bio veoma poželjna imovina u zemljama SEV-a, a oni kojima je odobrena kupovina "trabanta" su nakon uplate čekali i po više godina na isporuku. Zato se "trabant" često navodi kao primer nedostataka planske ekonomije i centralizovanog planiranja.
Model je bio u proizvodnji, bez značajnijih promena skoro 30 godina, i za to vreme je proizvedeno 3.096.099 komada. Časopis "Tajm" je uvrstio "trabant" u svoj spisak 50 najgorih ikada napravljenih automobila, što je možda tačno sa aspekta kritičara sa zapada, ali ne uzima u obzir realnost Istočne Evrope u vreme kada je ovaj automobil bio aktuelan.
Pored svojih očiglednih nedostataka, "trabant" je bio jednostavan i jeftin za proizvodnju i održavanje, a za uslove istočnoevropske proizvodnje tog vremena i veoma kvalitetno napravljen. Važio je za svestrano i pouzdano vozilo, a može se videti na putevima i dan danas, decenijama nakon prestanka proizvodnje.
Izvor: Srbija Danas/Espreso