БИО НА ЛИСТИ НАЈГОРИХ АУТОМОБИЛА НА СВЕТУ, А САД ВРЕДИ 7.000 ЕВРА: Ко га има код куће ОБРАДОВАЋЕ се овом ОБРТУ (ФОТО+ВИДЕО)
Трабант 601 је поново у центру пажње јер је пострао тражен олдтајмер.
Мали источнонемачки аутомобил Трабант 601, који се прославио у време пада Берлинског зида, постао је тражен олдтајмер.
САН СВАКОГ ЉУБИТЕЉА АУТОМОБИЛА: Момци јој завиде, а девојке подржавају - ево шта вози БРЕСКВИЦА
СЛЕДИ ТУЖБА? Београђанин продао половњака за 9.000 евра, а купац му тражи 1.800 евра због кварова
Истраживанје открива да СРПСКИ ВОЗАЧИ више воле половна возила из Италије, а ЕВО И ЗАШТО (ФОТО)
Како пишу специјализовани медији, настао 1957. године, Трабант данас има цену око 7.000 евра колико је потребно да издвојите за очуване моделе. Ово је, сматрају стручњаци, невероватан обрт јер је Трабант деценијама уназад био предмет подсмеха због облака издувних гасова, 23 коњске снаге, максималне брзине од 100 километара на сат и каросерије од пластике. Његова најсимпатичнија страна били су и дана су предња светла која му дају симпатичан изглед.
Најпопуларније возило у комунистичким земљама
Трабант је аутомобил који је производила бивша источнонемачка фабрика аутомобила. Био је најчешће возило у Источној Немачкој, а масовно је извожен у земље комунистичког блока, али и ван њега, у Холандију, Грчку, Велику Британију, Белгију, Југославију, па чак и неке земље Африке.
У време увођења у производњу, главне предности су му биле солидан простор за смештај четири одрасле особе и пртљаг у компактној, лакој и издржљивој каросерији, брзина и трајност. Временом је у колективној свести постао симбол Источне Европе.
Иако је аутомобил био изузетно популаран у целом источном блоку, у СССР-у је био реткост јер фактички није постојао извоз у његове републике. Међутим, тамо где се појавио, Трабант је имао велику популарност.
Производио се више од 30 година
Током више од тридесет година производње, аутомобил је претрпео ситне, углавном козметичке измене, па је у односу на већину модела свог времена постао застарео и неефикасан. Двотактни мотор није имао довољну снагу да одговори захтевима времена и производио је претеране количине издувних гасова.
Ипак, у условима недовољне понуде путничких возила и овакав аутомобил је био веома пожељна имовина у земљама СЕВ-а, а они којима је одобрена куповина "трабанта" су након уплате чекали и по више година на испоруку. Зато се "трабант" често наводи као пример недостатака планске економије и централизованог планирања.
Модел је био у производњи, без значајнијих промена скоро 30 година, и за то време је произведено 3.096.099 комада. Часопис "Тајм" је уврстио "трабант" у свој списак 50 најгорих икада направљених аутомобила, што је можда тачно са аспекта критичара са запада, али не узима у обзир реалност Источне Европе у време када је овај аутомобил био актуелан.
Поред својих очигледних недостатака, "трабант" је био једноставан и јефтин за производњу и одржавање, а за услове источноевропске производње тог времена и веома квалитетно направљен. Важио је за свестрано и поуздано возило, а може се видети на путевима и дан данас, деценијама након престанка производње.
Извор: Србија Данас/Еспресо