UVOZ ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Problem ili ipak ne?
Izvoz iz EU u Veliku Britaniju.
Tri najveća svetska proizvođača automobila pozvala su britansku vladu da otvori pregovore o novim pravilima koja će nametnuti carine od 10 posto na izvoz iz EU.
VOZAČI OVO OBAVEZNO MORATE DA ZNATE: Vožnja u tunelu, šta bi trebalo učiniti u slučaju KVARA, NESREĆE ILI POŽARA?
PRIPREMITE SE ZA PAPRENE CENE: Ako planirate da idete u HRVATSKU na more, očekujte ovo
Izvoz električnih automobila iz Evropske unije u Veliku Britaniju je ugrožen ako se trgovinski sporazum o Bregzitu ne promeni.
Tri najveća svetska proizvođača automobila pozvala su britansku vladu da otvori pregovore o novim pravilima koja će nametnuti carine od 10 posto na izvoz u EU ako 45 posto vrednosti električnog vozila nije iz EU-a ili Velike Britanije.
Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je da bi trenutna pravila značila više od 3 milijarde evra dodatnih troškova za industriju EU-a. Izvoz električnih vozila članica ACEA-e u Veliku Britaniju procenjuje se na oko 4,3 milijarde evra u 2022. godini.
"Očekivali bismo da će ukupna prodaja biti oko 25 do 30 milijardi evra do 2026.", rekao je Jonathan O'Riordan, ACEA-in direktor međunarodne trgovine.
Carina od 10 posto povećala bi troškove do tri milijarde evra koji bi se preneli na potrošače, a apsorbovala bi ih industrija.
To bi značilo da će električna vozila uvezena iz EU, koja mnogi već smatraju preterano skupima, sledeće godine koštati još više. EU je uveo pravilo o poreklu kako bi podstakao trgovinu električnim automobilima.
Prošlog meseca britanski automobilski div Stellantis, koji je odgovoran za 14 marki uključujući Vauxhall i Jeep, upozorio je da će možda morati da zatvori svoje poslovanje u Velikoj Britaniji zbog gubitka nekoliko hiljada radnih mesta.