УВОЗ ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА: Проблем или ипак не?
Извоз из ЕУ у Велику Британију.
Три највећа светска произвођача аутомобила позвала су британску владу да отвори преговоре о новим правилима која ће наметнути царине од 10 посто на извоз из ЕУ.
ВОЗАЧИ ОВО ОБАВЕЗНО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Вожња у тунелу, шта би требало учинити у случају КВАРА, НЕСРЕЋЕ ИЛИ ПОЖАРА?
ПРИПРЕМИТЕ СЕ ЗА ПАПРЕНЕ ЦЕНЕ: Ако планирате да идете у ХРВАТСКУ на море, очекујте ово
Извоз електричних аутомобила из Европске уније у Велику Британију је угрожен ако се трговински споразум о Брегзиту не промени.
Три највећа светска произвођача аутомобила позвала су британску владу да отвори преговоре о новим правилима која ће наметнути царине од 10 посто на извоз у ЕУ ако 45 посто вредности електричног возила није из ЕУ-а или Велике Британије.
Европско удружење произвођача аутомобила (АЦЕА) саопштило је да би тренутна правила значила више од 3 милијарде евра додатних трошкова за индустрију ЕУ-а. Извоз електричних возила чланица АЦЕА-е у Велику Британију процењује се на око 4,3 милијарде евра у 2022. години.
"Очекивали бисмо да ће укупна продаја бити око 25 до 30 милијарди евра до 2026.", рекао је Jonathan О'Риордан, АЦЕА-ин директор међународне трговине.
Царина од 10 посто повећала би трошкове до три милијарде евра који би се пренели на потрошаче, а апсорбовала би их индустрија.
То би значило да ће електрична возила увезена из ЕУ, која многи већ сматрају претерано скупима, следеће године коштати још више. ЕУ је увео правило о пореклу како би подстакао трговину електричним аутомобилима.
Прошлог месеца британски аутомобилски див Stellantis, који је одговоран за 14 марки укључујући Vauxhall и Јееп, упозорио је да ће можда морати да затвори своје пословање у Великој Британији због губитка неколико хиљада радних места.