VOLVO PRAVI IZMENE NA BOLJE: Ne zalazeći u proces konstrukcije vozila, želi da DRASTIČNO SNIZI štetne emisije
Cilj im je da ohrabre i druga društva da krenu tim putem.
Rukovodstvo skandinavskog proizvođača plemenitih automobila marke Volvo, kompanija koja posluje unutar kineskog holdinga Geely, želi da snizi nivoe štetnih emisija tako što će koristiti obnovljiva goriva za teretne brodove koji dopremaju komponente za proizvodnju vozila. Na taj način, na godišnjim osnovama bi se uštedelo na desetine hiljada tona ugljen-dioksida.
POSLEDICE UŽASNE VEČERI: Pokriva li TROŠKOVE popravke KASKO ili ne, ako vam je DRVO palo na auto?
OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Vrlo JEDNOSTAVAN TRIK koji OTKRIVA ISTROŠENO KVAČILO, i trenutak kada je potrebna ZAMENA (VIDEO)
KREATIVNOST NA DELU: Makedonski dizajner napravio NEVEROVATNE ilustracije YUGA
Teretna plovila namenjena prevozu komponenti i sklopova koji su primenu našli u procesu proizvodnje automobila pomenute marke, trebalo bi da koriste gorivo iz obnovljivih izvora. Konkretno, to će biti metil estri masnih kiselina, napravljeni od otpadnih ulja za kuvanje. Radi se o prerađenom, jedared već iskorišćenom ulju koje se koristi u ishrani ljudi.
Brodovi koji transportuju delove čija je destinacija isporuke neka od fabrika Volvoa, koristiće takvo gorivo na putu do postrojenja švedske marke u Evropi ili Americi, ali ne i u Narodnoj Republici Kini. Ovo gorivo će pokretati i brodove s rezervnim delovima za Volvoove modele koji se voze širom zemaljske kugle.
Proizvođač navodi da je projektovao niže emisije ugljen-dioksida na nivou od 55 hiljada tona godišnje, što bi značilo da su iste snižene za čak 84%, ali samo u sektoru transporta. Poređenje se tiče anticipirane situacije u odnosu na aktuelnu. Ova ideja predstavlja integralni deo težnje Volvoa da snizi emisije skopčane s vozilima tog brenda na nivou čitavog životnog veka automobila. Stremljenje uprave se kvantifikuje procentom smanjenja od četrdeset, dok je period u kom je želja da se to obezbedi, između 2018. i 2025. godine.
- Ne vidimo ovo kao kompetitivnu prednost, naprotiv, želimo da ohrabrimo i druga društva da krenu tim putem. Uvećanje tražnje za ugljenično siromašnim gorivima u prekookeanskom prevozu pokazuje da su obnovljiva goriva održiva priča, ona koja može da zaživi na srednja rok posmatrano - kazao je Havijer Barela, operativni direktor i zamenik generalnog direktora skandinavske automobilske kompanije.