NOV UDAR NA DŽEP: Poskupela obuka za vozače, ako hoćete na časove, moraćete VIŠE da platite
Auto-škole u Srbiji podigle cene obuke za vozače svih kategorija pravdajući se novim uslovima poslovanja
Poskupljenje goriva u Srbiji donelo je i nove cene obuke za vozače. Iako su više od mesec i po, kako kaže jedan od vlasnika auto-škole iz Beograda, pokušavali da "odole rastu cena goriva" tražeći "unutrašnje rezerve", sada je postalo jasno da će sticanje vozačke dozvole biti znatno skuplje i da će većina auto-škola u Srbiji "korigovati cenovnike".
Nova prevara trgovaca! Ako kupite cipele koje imaju OVAJ ZNAK mogu da vam odbiju reklamaciju!
- U Novom Sadu su auto-škole već postigle dogovor i podigle cenu praktičnog i časa teorijske obuke - potvrdio nam je sekretar Privedne komore auto-škola Srbije Mladen Rašeta. - Tako će cena časa vožnje sa 1.000 dinara, kod većine, ići najverovatnije na 1.400 dinara. Čas praktične nastave je poskupeo sa 300 na 400 dinara.
Sekretar Rašeta kaže i da je u njegovoj auto-školi u Somboru takođe podigao cene i to za sve kategorije, a najviše za obuku kandidata koji žele da se osposobe u upravljanju traktorom.
- Sa 1.200 dinara sam podigao cenu na 1.500, ali ću, po svemu sudeći, morati i to da korigujem na 1.800 dinara, po času - ističe Rašeta.
Zakonom o bezbednosti saobraćaja Srbije predviđeno je da Vlada Srbije propisuje najnižu cenu obuke i ona je to uradila još 2012. godine. Za razliku od minimalne, ne postoji maksimalna cena, pa je na "tržištu da reaguje".
- Nije stvar samo u ceni goriva - govori Milan Todorović, predsednik Zajednice auto-škola Beograda. - Auto-škole sada mnogo više plaćaju zakup poligona. Tako je, na primer, doskora, zakup jednog poligona u Beogradu plaćan 26.000 dinara za šest meseci, a sada isti poligon plaćamo 200 evra mesečno, jer su se promenili uslovi iznajmljivanja.
Zato će, tvrdi on, i u Beogradu cena obuke morati da bude viša. Za koliko, niko trenutno ne zna, ali se očekuje da budu na "nivou novosadskih".
- Cena obuke se nije menjala punih šest godina - ističe Todorović. - Gorivo je tada bilo neuporedivo jeftinije. Od 1.000 dinara, koliko sada košta čas, ne može da se plati instruktor, što je 300 dinara po času, da se odvoji za gorivo, dažbine i amortizaciju automobila.
Ukoliko se cena praktičnog časa "ustali" na 1.400, a teorijskog na 400 dinara, to bi značilo da će samo za 40 časova teorije i vožnje kandidat morati da izbroji 72.000 dinara. Na to treba dodati i 5.000 dinara za polaganje teorije i vožnje, ali i pohađanje i polaganje obuke iz prve pomoći.
ČEKAJU SE REŠENjA
OD oko 130 auto-škola u Beogradu trenutno radi njih 40, a sve ostale čekaju rešenja MUP o "ispunjavanju uslova po novom Pravilniku".
- Ima tu dosta onog našeg da sve radimo u poslednji čas - ističe Todorović. - Ne može MUP za dan da pregleda i izda rešenja za sve.
Rok ze podnošenje zahteva bio je 26. oktobar, postavljen je nekoliko meseci ranije, a mnoge auto-škole sačekale su "minut do 12", po našem starom, "dobrom" običaju.