НОВ УДАР НА ЏЕП: Поскупела обука за возаче, ако хоћете на часове, мораћете ВИШЕ да платите
Ауто-школе у Србији подигле цене обуке за возаче свих категорија правдајући се новим условима пословања
Поскупљење горива у Србији донело је и нове цене обуке за возаче. Иако су више од месец и по, како каже један од власника ауто-школе из Београда, покушавали да "одоле расту цена горива" тражећи "унутрашње резерве", сада је постало јасно да ће стицање возачке дозволе бити знатно скупље и да ће већина ауто-школа у Србији "кориговати ценовнике".
Нова превара трговаца! Ако купите ципеле које имају ОВАЈ ЗНАК могу да вам одбију рекламацију!
- У Новом Саду су ауто-школе већ постигле договор и подигле цену практичног и часа теоријске обуке - потврдио нам је секретар Приведне коморе ауто-школа Србије Младен Рашета. - Тако ће цена часа вожње са 1.000 динара, код већине, ићи највероватније на 1.400 динара. Час практичне наставе је поскупео са 300 на 400 динара.
Секретар Рашета каже и да је у његовој ауто-школи у Сомбору такође подигао цене и то за све категорије, а највише за обуку кандидата који желе да се оспособе у управљању трактором.
- Са 1.200 динара сам подигао цену на 1.500, али ћу, по свему судећи, морати и то да коригујем на 1.800 динара, по часу - истиче Рашета.
Законом о безбедности саобраћаја Србије предвиђено је да Влада Србије прописује најнижу цену обуке и она је то урадила још 2012. године. За разлику од минималне, не постоји максимална цена, па је на "тржишту да реагује".
- Није ствар само у цени горива - говори Милан Тодоровић, председник Заједнице ауто-школа Београда. - Ауто-школе сада много више плаћају закуп полигона. Тако је, на пример, доскора, закуп једног полигона у Београду плаћан 26.000 динара за шест месеци, а сада исти полигон плаћамо 200 евра месечно, јер су се променили услови изнајмљивања.
Зато ће, тврди он, и у Београду цена обуке морати да буде виша. За колико, нико тренутно не зна, али се очекује да буду на "нивоу новосадских".
- Цена обуке се није мењала пуних шест година - истиче Тодоровић. - Гориво је тада било неупоредиво јефтиније. Од 1.000 динара, колико сада кошта час, не може да се плати инструктор, што је 300 динара по часу, да се одвоји за гориво, дажбине и амортизацију аутомобила.
Уколико се цена практичног часа "устали" на 1.400, а теоријског на 400 динара, то би значило да ће само за 40 часова теорије и вожње кандидат морати да изброји 72.000 динара. На то треба додати и 5.000 динара за полагање теорије и вожње, али и похађање и полагање обуке из прве помоћи.
ЧЕКАЈУ СЕ РЕШЕЊА
ОД око 130 ауто-школа у Београду тренутно ради њих 40, а све остале чекају решења МУП о "испуњавању услова по новом Правилнику".
- Има ту доста оног нашег да све радимо у последњи час - истиче Тодоровић. - Не може МУП за дан да прегледа и изда решења за све.
Рок зе подношење захтева био је 26. октобар, постављен је неколико месеци раније, а многе ауто-школе сачекале су "минут до 12", по нашем старом, "добром" обичају.