KAKTUS 2016: Dobru ideju treba tretirati sa poštovanjem
Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director agencije Publicis Group (Rumunija) održaće predavanje na drugom po redu Festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2016, koji će biti održan 27. i 28. oktobra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu.
Koji trendovi u oblasti integrisanih komunikacija su najdominantniji u Rumuniji i koji će, po Vašem mišljenju, obeležiti 2016. godinu?
Učiniti dobro – brendovi u današnje vreme nastoje da sve više čine dobro za ljude. Ne govorim samo o društvenoj odgovornosti jer potrošači ne znaju ništa o tome. Brendovi su počeli da pokazuju svoju ljudsku stranu, odnosno, činjenicu da iza svakog brenda stoje i ljudi, a ne samo brojevi i profiti koji se broje na kraju godine. Sada je jednostavnije nego ikada da se brendovi povežu sa publikom. Istovremeno, jednostavnije je neko ikada da publika raskine vezu sa brendom.
Dakle, sve više i više brendova počelo je da komunicira tek što su oslušnuli šta njihova publika ima da kaže. I to možete da vidite u svemu: od njihovih proizvoda i ponuda, načina kako komuniciraju svoje cene i načina kako se vode dijalozi na društvenim mrežama. Brendovi koji će imati sjajnu 2016. su oni koji su izbegli klišee, koji su ostali relevantni, a ujedno su znali da poštuju svoju publiku kroz zabavne sadržaje i iskustva. Na kraju krajeva, jedino što potrošač želi da ima bolji život danas nego juče. I svaki brend ima resurse da bilo kome, bilo kroz zabavan video u realnom vremenu, ponudi pomoć. To ne mogu svi brendovi, ali to je druga priča.
U kojoj meri su agencije i klijenti na Vašem tržištu spremni za hrabre i inovativne ideje?
Mi smo rođeni spremni (smeh). Ako pogledate to kao celinu, ako imamo sve prave sastojke, možemo izgraditi neverovatnu tehnologiju, i sve to možemo da uradimo veoma brzo i prilično jeftino. Privreda je u porastu, i ako provedete 20 minuta čitajući vesti ovde, shvatite da nikad ne ponestane inspiracije i stvari koje mogu da nas nasmeju. Za poslednjih pet godina, Rumunija je imala izvrsne rezultate kod inovativnih projekata. Većina njih je završila u nacionalnim i stranim vestima, a ljudi su počeli Rumuniju da zovu evropski Brazil. Kako god, mnogi (klijenti pogotovo), još uvek oklevaju da daju zeleno svetlo kada se ukaže prilika. Mislim da ćemo za nekoliko godina imati dosta uspešnijih studija slučaja, tako da će većina klijenata videti kako se to radilo u prošlosti, i biti spremnija da prihvate nove stvari. Do tada mi ćemo nastaviti da se bijemo dobru bitku.
Možete li izdvojiti dve inovativne kampanje, za koje možete da kažete da su ideje koje opstaju?
Naravno, postoje dve aktuelne kampanje za Publicis za koje smo završili studije slučaja.
Prva je Mr. Bear Driver – zabavna igrica za mobilne uređaje koje uče decu o osnovnim pravilima u saobraćaju, a ujedno utiču i na roditeljsku vožnju u stvarnom životu. Igra je povezana na GPS i dete dobija bodove ako se matični uređaj kreće pravilnom, određenom brzinom. Kada roditelj prelazi ograničinje brzine sa najmanje 10 km/h, dete gubi poen u igri i ako roditelj ne uspori i prilagodi brzinu, postoji rizik da se igra vrati na početak. Zašto mislim da je ovo ideja koja opstaje - svako dete danas igra mobilne igrice. Pogotovo kada su u kolima. Dakle, ova jednostavna igra može da se prilagodi bilo kojoj drugoj igri i da zabavi decu, a vodi brigu o bezbednosti porodice.
Drugi projekat je Zeleni sertifikat, gde smo dobrovoljno pomogli u nečemu što može pomoći svakome u karijeri. Dakle, od sad, svako ko dobrovoljno zasadi drvo u Rumuniji dobija Zeleni sertifikat, potvrdu koja je priznata u CV, kao svaki drugi sertifikat najvećih i najpriznatijih poslodavaca u zemlji. Više o projektu možete pogledati na https://vimeo.com/183516945
Iz Vašeg iskustva, šta je “tajni sastojak” za kvalitetnu kampanju koja će ostaviti trag?
Ne postoje tajni sastojci. Postoje samo tajni sastojci za pileća krilca u KFC-u. Veoma je lako utvrditi da li imate dobru kampanju ako ste u stanju da odgovorite na pitanje “Zašto je ljudima stalo do ovoga?” Takođe – dobra veština, ili odgovarajući na pitanje “Da li je ovo najbolje kako bi moglo da izgleda/zvuči?” Mnogo dobih ideja se izgubi jer nisu urađene kako treba. Ako imate dobru ideju, ne smemo je samo ostaviti takvu. Moramo da je tretiramo sa poštovanjem. Kako da očekujete da drugi ljudi brinu o vašoj ideji ako vama nije na prvom mestu?
Vaša tema na ovogodišnjem festival Kaktus je The Power of Doing”. Šta učesnici mogu da očekuju?
Odrastao sam u veoma konceptualnom i “teorijskom” okruženju. Bilo je dobro, ali odsustvo prakse je donelo mnogo frustracije i nerealnih očekivanja zbog načina na koji sam navikao da mislim. Razmišljao sam. Naravno, teže je uraditi nešto što mnogo želiš i gledati kako radi. Sada možete uraditi mnogo više nego što ste mislili. Čak iako ne znate kako se to radi, povežete se sa ljudima koji znaju sa samo par klikova. Imati sjajnu ideju može biti od velike koristi, ali je jako frustirajuće kao vidite da je neko drugi sprovodi jer niste uradili ništa kako bi je realizovali. To je 2016. godina. Niko ne brine da li imate sjajnu ideju. Jedino je važno šta radite sa idejama koje imate.
Više informacija o festivalu i predavačima pronađite na sajtu www.kaktus.rs