КАКТУС 2016: Добру идеју треба третирати са поштовањем
Михнеа Gheorghiu, Гроуп Цреативе Дирецтор агенције Публицис Гроуп (Румунија) одржаће предавање на другом по реду Фестивалу интегрисаних комуникација КАКТУС 2016, који ће бити одржан 27. и 28. октобра у хотелу Crowne Плаза у Београду.
Који трендови у области интегрисаних комуникација су најдоминантнији у Румунији и који ће, по Вашем мишљењу, обележити 2016. годину?
Учинити добро – брендови у данашње време настоје да све више чине добро за људе. Не говорим само о друштвеној одговорности јер потрошачи не знају ништа о томе. Брендови су почели да показују своју људску страну, односно, чињеницу да иза сваког бренда стоје и људи, а не само бројеви и профити који се броје на крају године. Сада је једноставније него икада да се брендови повежу са публиком. Истовремено, једноставније је неко икада да публика раскине везу са брендом.
Дакле, све више и више брендова почело је да комуницира тек што су ослушнули шта њихова публика има да каже. И то можете да видите у свему: од њихових производа и понуда, начина како комуницирају своје цене и начина како се воде дијалози на друштвеним мрежама. Брендови који ће имати сјајну 2016. су они који су избегли клишее, који су остали релевантни, а уједно су знали да поштују своју публику кроз забавне садржаје и искуства. На крају крајева, једино што потрошач жели да има бољи живот данас него јуче. И сваки бренд има ресурсе да било коме, било кроз забаван видео у реалном времену, понуди помоћ. То не могу сви брендови, али то је друга прича.
У којој мери су агенције и клијенти на Вашем тржишту спремни за храбре и иновативне идеје?
Ми смо рођени спремни (смех). Ако погледате то као целину, ако имамо све праве састојке, можемо изградити невероватну технологију, и све то можемо да урадимо веома брзо и прилично јефтино. Привреда је у порасту, и ако проведете 20 минута читајући вести овде, схватите да никад не понестане инспирације и ствари које могу да нас насмеју. За последњих пет година, Румунија је имала изврсне резултате код иновативних пројеката. Већина њих је завршила у националним и страним вестима, а људи су почели Румунију да зову европски Бразил. Како год, многи (клијенти поготово), још увек оклевају да дају зелено светло када се укаже прилика. Мислим да ћемо за неколико година имати доста успешнијих студија случаја, тако да ће већина клијената видети како се то радило у прошлости, и бити спремнија да прихвате нове ствари. До тада ми ћемо наставити да се бијемо добру битку.
Можете ли издвојити две иновативне кампање, за које можете да кажете да су идеје које опстају?
Наравно, постоје две актуелне кампање за Публицис за које смо завршили студије случаја.
Прва је Мр. Беар Дривер – забавна игрица за мобилне уређаје које уче децу о основним правилима у саобраћају, а уједно утичу и на родитељску вожњу у стварном животу. Игра је повезана на ГПС и дете добија бодове ако се матични уређај креће правилном, одређеном брзином. Када родитељ прелази ограничиње брзине са најмање 10 км/х, дете губи поен у игри и ако родитељ не успори и прилагоди брзину, постоји ризик да се игра врати на почетак. Зашто мислим да је ово идеја која опстаје - свако дете данас игра мобилне игрице. Поготово када су у колима. Дакле, ова једноставна игра може да се прилагоди било којој другој игри и да забави децу, а води бригу о безбедности породице.
Други пројекат је Зелени сертификат, где смо добровољно помогли у нечему што може помоћи свакоме у каријери. Дакле, од сад, свако ко добровољно засади дрво у Румунији добија Зелени сертификат, потврду која је призната у ЦВ, као сваки други сертификат највећих и најпризнатијих послодаваца у земљи. Више о пројекту можете погледати на https://vimeo.com/183516945
Из Вашег искуства, шта је “тајни састојак” за квалитетну кампању која ће оставити траг?
Не постоје тајни састојци. Постоје само тајни састојци за пилећа крилца у КФЦ-у. Веома је лако утврдити да ли имате добру кампању ако сте у стању да одговорите на питање “Зашто је људима стало до овога?” Такође – добра вештина, или одговарајући на питање “Да ли је ово најбоље како би могло да изгледа/звучи?” Много добих идеја се изгуби јер нису урађене како треба. Ако имате добру идеју, не смемо је само оставити такву. Морамо да је третирамо са поштовањем. Како да очекујете да други људи брину о вашој идеји ако вама није на првом месту?
Ваша тема на овогодишњем фестивал Кактус је The Power оф Доинг”. Шта учесници могу да очекују?
Одрастао сам у веома концептуалном и “теоријском” окружењу. Било је добро, али одсуство праксе је донело много фрустрације и нереалних очекивања због начина на који сам навикао да мислим. Размишљао сам. Наравно, теже је урадити нешто што много желиш и гледати како ради. Сада можете урадити много више него што сте мислили. Чак иако не знате како се то ради, повежете се са људима који знају са само пар кликова. Имати сјајну идеју може бити од велике користи, али је јако фрустирајуће као видите да је неко други спроводи јер нисте урадили ништа како би је реализовали. То је 2016. година. Нико не брине да ли имате сјајну идеју. Једино је важно шта радите са идејама које имате.
Више информација о фестивалу и предавачима пронађите на сајту www.kaktus.rs