"BIĆU POSLEDNJI MINISTAR KOJI NADGLEDA RADOVE" Ministar Momirović obišao radove na Beogradskoj obilaznici
Podseća da je deonica velika i kompleksna, da obuhvata više sektora, kao i da postoje mala kašnjenja
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović obišao je danas radove na projektu Beogradska obilaznica i tom prilikom apelovao na izvođače i investitore da intenziviraju građevinske radove kako bi se taj projekat završio u predviđenim rokovima.
OVO JE MESTO BOGATO EKOLOŠKI ČISTIM PEČURKAMA: Toliko su velike da mogu da hrane jednu porodicu čak sedam dana
SRPSKU SVETINJU OSMANLIJE SU PALILE I PLJAČKALE: Manastir Dubrava danas je u novom ruhu dostupna turistima
KAKO IZGLEDA ISPRAVAN FISKALNI RAČUN ZA NAGRADNU IGRU? Interesovanje premašilo sva očekivanja - biće više od milion koverata!
Momirović je najpre imao sastanak sa predstavnicima kineske kompanije "Power Construction Corporation" koja izvodi radove, a nakon toga je obišao deonicu oko Tunela Straževica, kao i ostale lokacije u okviru projekta.
- Svi u zemlji znaju šta je obilaznica oko Beograda, jer se decenijama o njoj priča. Nadam se, a imam i takav nalog od predsednika Aleksandra Vučića, da ja budem poslednji ministar koji će nadgledati radove na obilaznici oko Beograda i taj posao moramo da završimo u naredne dve godine, te u tom smeru i nastupamo - kaže on.
Podseća da je deonica velika i kompleksna, da obuhvata više sektora, kao i da postoje mala kašnjenja oko kojih su se sa kineskim partnerima dogovorili da se radovi intenziviraju.
- Apelujem na izvođače i investitore da pojačaju građevinske radove, ovo su neuobičajeno dobre vremenske prilike, sada treba pojačati i završavati radove jer će to biti teže u decembru i januaru - rekao je ministar. Ističe da je sa kineskim partnerima dogovorena dinamika, odnosno definisano gde treba da se ubrzaju radovi i gde postoje problemi.
Problemi su uglavnom pravne prirode i odnose se na eksproprijaciju, navodi.
- Učinićemo sve da omogućimo da se ubrzaju radovi i pomognemo tako izvođačima da obavljaju posao kako treba -rekao je Momirovć. Što se tiče aktuelne epidemiološke situacije, kaže da se građevinski poslovi nastavljaju uobičajeno i da to neće uticati na radove, kao i da svi treba da prate uputstva Kriznog štaba.
- Trudićemo se da u prvoj polovini 2022. godine zaokružimo put do Bubanj Potoka, na deonici sektora 6 i pustimo saobraćaj - rekao je Momirović.
Deonica na kojoj se izvode radovi je podeljena na tri sektora.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km. U okviru sektora 4 predviđena je leva traku auto-puta, zatim dva tunela: Lipak i Železnik, i izgradnja tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostali radovi na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1km. U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i 3 mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km. U okviru sektora 6 predviđene su kompletno i desna i leva traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.
Petlja "Bubanj Potok" je u sastavu deonice obilaznice oko Beograda od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj Potoka, i duga je 20,4 kilometra. Na toj deonici, čija izgradnja košta 207 miliona evra, glavni izvođač je kineska kompanija "Power Construction Corporation", a podizvođač je azerbejdžanski "Azvirt", kao i domaće firme.
Nadležni su ranije ukazivali da će završetkom obilaznice biti omogućeno da posle više decenija teretni saobraćaj bude izmešten iz centra grada. Sa ministrom Momirovićem i predstavnicma kineske kompanije radove je obišao i vršilac dužnosti direktora "Puteva Srbije", Zoran Drobnjak.