"БИЋУ ПОСЛЕДЊИ МИНИСТАР КОЈИ НАДГЛЕДА РАДОВЕ" Министар Момировић обишао радове на Београдској обилазници
Подсећа да је деоница велика и комплексна, да обухвата више сектора, као и да постоје мала кашњења
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић обишао је данас радове на пројекту Београдска обилазница и том приликом апеловао на извођаче и инвеститоре да интензивирају грађевинске радове како би се тај пројекат завршио у предвиђеним роковима.
ОВО ЈЕ МЕСТО БОГАТО ЕКОЛОШКИ ЧИСТИМ ПЕЧУРКАМА: Толико су велике да могу да хране једну породицу чак седам дана
СРПСКУ СВЕТИЊУ ОСМАНЛИЈЕ СУ ПАЛИЛЕ И ПЉАЧКАЛЕ: Манастир Дубрава данас је у новом руху доступна туристима
КАКО ИЗГЛЕДА ИСПРАВАН ФИСКАЛНИ РАЧУН ЗА НАГРАДНУ ИГРУ? Интересовање премашило сва очекивања - биће више од милион коверата!
Момировић је најпре имао састанак са представницима кинеске компаније "Power Цонструцтион Цорпоратион" која изводи радове, а након тога је обишао деоницу око Тунела Стражевица, као и остале локације у оквиру пројекта.
- Сви у земљи знају шта је обилазница око Београда, јер се деценијама о њој прича. Надам се, а имам и такав налог од председника Александра Вучића, да ја будем последњи министар који ће надгледати радове на обилазници око Београда и тај посао морамо да завршимо у наредне две године, те у том смеру и наступамо - каже он.
Подсећа да је деоница велика и комплексна, да обухвата више сектора, као и да постоје мала кашњења око којих су се са кинеским партнерима договорили да се радови интензивирају.
- Апелујем на извођаче и инвеститоре да појачају грађевинске радове, ово су неуобичајено добре временске прилике, сада треба појачати и завршавати радове јер ће то бити теже у децембру и јануару - рекао је министар. Истиче да је са кинеским партнерима договорена динамика, односно дефинисано где треба да се убрзају радови и где постоје проблеми.
Проблеми су углавном правне природе и односе се на експропријацију, наводи.
- Учинићемо све да омогућимо да се убрзају радови и помогнемо тако извођачима да обављају посао како треба -рекао је Момировћ. Што се тиче актуелне епидемиолошке ситуације, каже да се грађевински послови настављају уобичајено и да то неће утицати на радове, као и да сви треба да прате упутства Кризног штаба.
- Трудићемо се да у првој половини 2022. године заокружимо пут до Бубањ Потока, на деоници сектора 6 и пустимо саобраћај - рекао је Момировић.
Деоница на којој се изводе радови је подељена на три сектора.
Сектор 4 обухвата радове на изградњи леве траке ауто-пута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача, у дужини од 7,7 км. У оквиру сектора 4 предвиђена је лева траку ауто-пута, затим два тунела: Липак и Железник, и изградња три моста: мост бр. 9, 10 и 11 (фаза ИИ), као и преостали радови на петљи Орловача (фаза ИИ).
Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке ауто-пута од петље Орловача до тунела Стражевица (укључујући и тунел) у дужини од 3,1км. У оквиру сектора 5 потребно је извести комплетно леву траку ауто-пута, која укључује изградњу трасе, леве тунелске цеви тунела Стражевица и 3 моста: мост бр. 13, 14 и 15.
Сектор 6 обухвата радове на изградњи обе траке (пун профил) ауто-пута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,6 км. У оквиру сектора 6 предвиђене су комплетно и десна и лева траку ауто-пута, која укључује изградњу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, као и 2 моста: мост бр. 16 и 17.
Петља "Бубањ Поток" је у саставу деонице обилазнице око Београда од моста преко Саве код Остружнице до Бубањ Потока, и дуга је 20,4 километра. На тој деоници, чија изградња кошта 207 милиона евра, главни извођач је кинеска компанија "Power Цонструцтион Цорпоратион", а подизвођач је азербејџански "Азвирт", као и домаће фирме.
Надлежни су раније указивали да ће завршетком обилазнице бити омогућено да после више деценија теретни саобраћај буде измештен из центра града. Са министром Момировићем и представницма кинеске компаније радове је обишао и вршилац дужности директора "Путева Србије", Зоран Дробњак.