Biznismen, tajkun i medijski stručnjak: Ivica Todorić postao "najpopularniji" hrvatski BLOGER
Piše šta želi, ne odgovara na šta ne želi
Vest koja je najglasnije odjeknula prethodnog vikenda, ali i Weekenda, svakako je bila da se Ivica Todorić obraća javnosti. Digitalno-komunikacijskim krugovima daleko je bio zanimljiviji kanal koji je odabrao za obraćanje – blog. Više je razloga za to, a glavni je svakako fokusiranost i doseg informacija koje je želo da pošalje.
Slučaj Agrokor i dalje TRESE: Todorić se obratio javnosti OTVORENIM PISMOM
Svakih pola sekunde na svetu se otvori po jedan novi blog. A u petak je svetlost dana ugledao jedan koji niko nije mogao ignorisati – lični blog čoveka čije se ime poslednjih meseci možda najviše spominje u Hrvatskoj i okolini Ivice Todorića.
Bio je to početak vikenda, ali i Weekenda, odnosno Weekend Media Festivala, mesta gde su se okupili predstavnici medijske, PR i marketinške industrije iz celog regiona, a gde je, gle čuda, jedna od glavnih tema bio upravo Agrokor i njegova – komunikacija. Subotnji panelisti koji su raspravljali o “Agrokoru našem svagdašnjem” dali su uvid u dosadašnju komunikaciju Agrokora, posebno u doba najveće komunikacijske krize od pre nekoliko meseci, kad je krenuo pad ovog koncerna. Ocena je manje-više bila jednaka kod svih sudija: sve se odradilo pogrešno, posebno jer je odlučio da ne komunicira.
Od 0 do 180.000 posetilaca u samo 24 sata
A sada, mesecima kasnije, Ivica Todorić lično se obratio, ne medijima, nego direktno javnosti putem vlastitog “medija” - bloga - i preko noći postao najpopularniji bloger u Hrvatskoj, a i šire, ostvarivši čak 180.000 poseta u samo 24 sata. Time se i pohvalio na svojoj stranici.
Todorić pokušava da se opere: Krivi su mu svi, od bivših saradnika do političara aktuelne vlasti
- Više od 180.000 ulazaka na web stranicu ivicatodoric.hr u samo 24 sata najbolji je pokazatelj interesa svih Vas za događaje vezane za Agrokor. U narednim danima kroz objave na ovom blogu nastojaću da svim zainteresovanim čitaocima dam na uvid što više elemenata za kvalitetne analize i zaključke. Činjenice koje ću izneti sve nadležne institucije Republike Hrvatske mogu lako proveriti u samo nekoliko dana i doći do istine.
To je napisao Todorić, to jest verovatno neko iz njegovog trenutnog PR tima, prigodno ubacivši nakon toga video potpredsednice Vlade Martine Dalić u trenutku kada ju je uhvatila “žuta minuta” prilikom konferencije za medije o takozvanom Lex Agrokoru.
Upravo to simbolično i predstavlja glavni razlog zbog kojeg je Ivica Todorić odabrao baš blog za način obraćanja javnosti – na njemu može da kontroliše narativ, da komunicira jednosmerno i fokusirano, šalje poruke koje želi, da ne odgovara na neugodna pitanja i ne doživi napada smeha, histerije ili ljutnje pred kamerama, stoga je iznenadila jučerašnja preporuka stručnjaka za komunikaciju koji tvrde da je blog zapravo loš potez, te da bi bolji bio, recimo, nastup uživo ili dugački intervju, čega je u protekle dve decenije bilo previše.
Daleko je lakše i mudrije odabrati medij putem kojeg će na jednostavan, a na prvi pogled odmeren, čist i jasan način slati tačno one poruke koje želi. Bez (barem prividno) posrednika, bez potrebe da odgovara na pitanja novinara, voditelja ili javnosti, iako je u prvom obraćanju navedeno kako je “cilj da u narednim danima i nedeljama baš nijedno pitanje ne ostane neodgovoreno”. Ako nema mogućnosti postavljanja pitanja, onda pitanja ne mogu ostati ni neodgovorena, zar ne?
Učinak bi bio isti
Da, jednaku popraćenost postiglo bi i jednostavno saopštenje za medije, ali tu se rizikuje mogućnost da ti isti mediji ne prenesu poruku u tako jasnom i odabranom tonu. Šta ako budu nadopunjavali priču, menjali je i komentarisali? Ubacivali sagovornike koji bi njene delove demantovali? Ovako javnost može preskočiti medij, kao posrednika, i informacije koje se plasiraju pročitati direktno na izvoru. A kad su sročene po tačkama, kratko i jasno, informacije su pitke i lake za svariti, bez obzira na to odražava li sadržaj stvarne činjenice ili ne. Dovoljno je da čovek počne da se pita. A ako nemate svojih pitanja, Todorić će ih postaviti za vas na kraju teksta.
A Fejsbuk profil?
Dok mnoge javne lilnosti do medija i javnosti dolaze obraćanjem putem društvenih mreža, posebno Fejsbuka, gde je dovoljno da stave status koji će obići brzinom munje celu Hrvatsku i šire, Ivica Todorić opet je izbegao dvosmernu komunikaciju koju društvene mreže nameću i postigao isti efekt putem bloga.
Možda Todoriću ne možete postati prijatelj ili ga “lajkovati”, ali možete da se pretplatite i prvi saznate kad će biti novo obraćanje javnosti. O brojci pretplatnika, nažalost, možemo samo da nagađamo.
Kraj će biti loš: Koncern Agrokor odlazi u stečaj sledeće godine
Takođe, za razliku od društvenih mreža, gde je sadržaj i dalje prolazan i još uvek nije dovoljno prilagođen za pretraživače, putem bloga on može biti dugoročno uticajan (iako je to u ovom konkretnom slučaju manje bitno, što pokazuje i rasplet događaja poslednjih dana).
Podsetimo, još pre godinu dana dok je u Srbiji u medijima na delu bila cenzura po pitanju Agrokora, portal SrbijaDanas.com, iako suočen sa pritiscima, pisao je o problemima koji su još tada bili vidljivi u ovoj hrvatskoj kompaniji. Više puta smo pisali rukovodstvu Agrokora, ali smo uvek dobijali odgovor kako su oni uspešna kompanija. Ipak, ispostavilo se suprotno od njihovih tvrdnji. (Više o tome čitajte OVDE!)