Бизнисмен, тајкун и медијски стручњак: Ивица Тодорић постао "најпопуларнији" хрватски БЛОГЕР
Пише шта жели, не одговара на шта не жели
Вест која је најгласније одјекнула претходног викенда, али и Weekenda, свакако је била да се Ивица Тодорић обраћа јавности. Дигитално-комуникацијским круговима далеко је био занимљивији канал који је одабрао за обраћање – блог. Више је разлога за то, а главни је свакако фокусираност и досег информација које је жело да пошаље.
Случај Агрокор и даље ТРЕСЕ: Тодорић се обратио јавности ОТВОРЕНИМ ПИСМОМ
Сваких пола секунде на свету се отвори по један нови блог. А у петак је светлост дана угледао један који нико није могао игнорисати – лични блог човека чије се име последњих месеци можда највише спомиње у Хрватској и околини Ивице Тодорића.
Био је то почетак викенда, али и Weekenda, odnosno Weekend Медиа Фестивала, места где су се окупили представници медијске, ПР и маркетиншке индустрије из целог региона, а где је, гле чуда, једна од главних тема био управо Агрокор и његова – комуникација. Суботњи панелисти који су расправљали о “Агрокору нашем свагдашњем” дали су увид у досадашњу комуникацију Агрокора, посебно у доба највеће комуникацијске кризе од пре неколико месеци, кад је кренуо пад овог концерна. Оцена је мање-више била једнака код свих судија: све се одрадило погрешно, посебно јер је одлучио да не комуницира.
Од 0 до 180.000 посетилаца у само 24 сата
А сада, месецима касније, Ивица Тодорић лично се обратио, не медијима, него директно јавности путем властитог “медија” - блога - и преко ноћи постао најпопуларнији блогер у Хрватској, а и шире, остваривши чак 180.000 посета у само 24 сата. Тиме се и похвалио на својој страници.
Тодорић покушава да се опере: Криви су му сви, од бивших сарадника до политичара актуелне власти
- Више од 180.000 улазака на web страницу ивицатодориц.хр у само 24 сата најбољи је показатељ интереса свих Вас за догађаје везане за Агрокор. У наредним данима кроз објаве на овом блогу настојаћу да свим заинтересованим читаоцима дам на увид што више елемената за квалитетне анализе и закључке. Чињенице које ћу изнети све надлежне институције Републике Хрватске могу лако проверити у само неколико дана и доћи до истине.
То је написао Тодорић, то јест вероватно неко из његовог тренутног ПР тима, пригодно убацивши након тога видео потпредседнице Владе Мартине Далић у тренутку када ју је ухватила “жута минута” приликом конференције за медије о такозваном Lex Агрокору.
Управо то симболично и представља главни разлог због којег је Ивица Тодорић одабрао баш блог за начин обраћања јавности – на њему може да контролише наратив, да комуницира једносмерно и фокусирано, шаље поруке које жели, да не одговара на неугодна питања и не доживи напада смеха, хистерије или љутње пред камерама, стога је изненадила јучерашња препорука стручњака за комуникацију који тврде да је блог заправо лош потез, те да би бољи био, рецимо, наступ уживо или дугачки интервју, чега је у протекле две деценије било превише.
Далеко је лакше и мудрије одабрати медиј путем којег ће на једноставан, а на први поглед одмерен, чист и јасан начин слати тачно оне поруке које жели. Без (барем привидно) посредника, без потребе да одговара на питања новинара, водитеља или јавности, иако је у првом обраћању наведено како је “циљ да у наредним данима и недељама баш ниједно питање не остане неодговорено”. Ако нема могућности постављања питања, онда питања не могу остати ни неодговорена, зар не?
Учинак би био исти
Да, једнаку попраћеност постигло би и једноставно саопштење за медије, али ту се ризикује могућност да ти исти медији не пренесу поруку у тако јасном и одабраном тону. Шта ако буду надопуњавали причу, мењали је и коментарисали? Убацивали саговорнике који би њене делове демантовали? Овако јавност може прескочити медиј, као посредника, и информације које се пласирају прочитати директно на извору. А кад су срочене по тачкама, кратко и јасно, информације су питке и лаке за сварити, без обзира на то одражава ли садржај стварне чињенице или не. Довољно је да човек почне да се пита. А ако немате својих питања, Тодорић ће их поставити за вас на крају текста.
А Фејсбук профил?
Док многе јавне лилности до медија и јавности долазе обраћањем путем друштвених мрежа, посебно Фејсбука, где је довољно да ставе статус који ће обићи брзином муње целу Хрватску и шире, Ивица Тодорић опет је избегао двосмерну комуникацију коју друштвене мреже намећу и постигао исти ефект путем блога.
Можда Тодорићу не можете постати пријатељ или га “лајковати”, али можете да се претплатите и први сазнате кад ће бити ново обраћање јавности. О бројци претплатника, нажалост, можемо само да нагађамо.
Крај ће бити лош: Концерн Агрокор одлази у стечај следеће године
Такође, за разлику од друштвених мрежа, где је садржај и даље пролазан и још увек није довољно прилагођен за претраживаче, путем блога он може бити дугорочно утицајан (иако је то у овом конкретном случају мање битно, што показује и расплет догађаја последњих дана).
Подсетимо, још пре годину дана док је у Србији у медијима на делу била цензура по питању Агрокора, портал SrbijaDanas.com, иако суочен са притисцима, писао је о проблемима који су још тада били видљиви у овој хрватској компанији. Више пута смо писали руководству Агрокора, али смо увек добијали одговор како су они успешна компанија. Ипак, испоставило се супротно од њихових тврдњи. (Више о томе читајте ОВДЕ!)