Korona udara po džepu, a poslovi samo padaju: Dok se mnogi brinu za turizam i ugostitelje ove firme propadaju
Ova godina je iz više uglova negativno uticala na gotovo sva poslovanja, ali ima i onih "srećnika".
Onlajn trgovina je u porastu, na primer, ali zato se mnogi drugi sektori doslovno bore za opstanak na razorenom tržištu.
I dok se mesecima vode polemike o agencijama, restoranima, hotelima i slično, koji su nesumnjivo veoma loše prošli u ovoj krizi, čini se da zaboravljamo da ima još poslovanja kojima je svaki dan borba. Kako se situacija u vezi sa virusom zaoštrava, tako se menjaju mere, a one uglavnom pogođaju one koji žive od ljudi i okupljanja.
UPRKOS MERAMA DRŽAVE NISU SAČUVALI RADNA MESTA: U Crnoj Gori bez posla ostalo 9.500 ljudi
RAD OD KUĆE U SRBIJI STVARA VELIKE PROBLEME: Čak 100.000 zaposlelenih snosi troškove rada iz svog doma
Svadbe su masovno odložene, zbog čega su vlasnici restorana i hala na gubitku, ali i saloni venčanica, o kojima slabo slušamo. Njihov prihod direktno zavisi od ljudi koji požele da se venčaju, te oni drugu "šansu" nemaju. Prodaju samo tu vrstu odeće i aksesoara, a gotovo nijedna mlada neće iznajmiti ili kupiti pompeznu venčanicu iz salona - ako reši da se venča u opštini, uz dva svedoka.
Uz salone venčanica idu i firme koje se bave organizacijom, tj. dekoracijom venčanja, a koje sve više ljudi unajmljuje, pa i u Srbiji. Njihov posao je direktno vezan za svadbe, odnosno restorane i masovna okupljanja. Kao što je slučaj i sa venčanicom, malo koji budući bračni par će uložiti silne pare u dekoraciju, ako pravi proslavu za nekolicinu ljudi.
Inače, "wedding" industrija u SAD broji više od 60 milijardi dolara godišnje, a to ne uključuje medenci mesec za koji Amerikanci, u proseku daju između četiri i osam milijardi dolara u toku jedne godine.
Verovali ili ne, biznis sa balonima je napravio bum širom sveta, a sve češće nailazimo na specijalizovane radnje. Iako u prvi mah deluje skupo, imajući u vidu da je reč o jeftinom materijalu za jednu upotrebu, kupci se ne libe da daju taj novac kako bi ukrasili svoj prostor, bilo da je reč o godišnjici, rođendanu ili nekom drugom povodu za slavlje.
Baloni iz tzv. "balloon shop"-ova deo su restorana gde se organizuju svadbe, slave i proslave, zatim deo igraonica gde se slave dečiji rođendani, a takođe se neretko poklanjaju i među ljubavnim partnerima ili prijateljima. Gotovo da nema organizovane devojačke večeri koja nije propraćena veselim balonima.
Prema podacima "New Research Analysis", globalna industrija balona danas vredi 647 miliona dolara (2020), a očekivanja su da će do 2026. godine vredeti 865 miliona dolara. Ipak, ostaje da se vidi da li će ta cifra biti dostignuta, s obzirom na to da je pandemija obustavila masovne žurke, pa samim tim i potražnju za balonima.
Tim bilding je poslednjih godina zaživeo i kod nas, budući da u Srbiji posluju razne internacionalne kompanije, koje prepoznaju njegov značaj. Dolazi iz zapadnog sveta, a stvoren je da ojača vezu među zaposlenima, da podstakne njihov timski duh i da ih približi međusobno, kako bi i u poslu dali bolje rezultate.
Kompanije koje organizuju tim bilding sastanke radile su veoma dobro pre krize, jer ih kompanije sve češće angažuju, željne što boljih rezultat unutar svog tima. Uglavnom se organizuju razne radionice, zabavno-edukativne, kako na otvorenom, tako na zatvorenom, a period pre nama - firmama koje ih organizuju ne ide na ruku.