Корона удара по џепу, а послови само падају: Док се многи брину за туризам и угоститеље ове фирме пропадају
Ова година је из више углова негативно утицала на готово сва пословања, али има и оних "срећника".
Онлајн трговина је у порасту, на пример, али зато се многи други сектори дословно боре за опстанак на разореном тржишту.
И док се месецима воде полемике о агенцијама, ресторанима, хотелима и слично, који су несумњиво веома лоше прошли у овој кризи, чини се да заборављамо да има још пословања којима је сваки дан борба. Како се ситуација у вези са вирусом заоштрава, тако се мењају мере, а оне углавном погођају оне који живе од људи и окупљања.
УПРКОС МЕРАМА ДРЖАВЕ НИСУ САЧУВАЛИ РАДНА МЕСТА: У Црној Гори без посла остало 9.500 људи
РАД ОД КУЋЕ У СРБИЈИ СТВАРА ВЕЛИКЕ ПРОБЛЕМЕ: Чак 100.000 запослелених сноси трошкове рада из свог дома
Свадбе су масовно одложене, због чега су власници ресторана и хала на губитку, али и салони венчаница, о којима слабо слушамо. Њихов приход директно зависи од људи који пожеле да се венчају, те они другу "шансу" немају. Продају само ту врсту одеће и аксесоара, а готово ниједна млада неће изнајмити или купити помпезну венчаницу из салона - ако реши да се венча у општини, уз два сведока.
Уз салоне венчаница иду и фирме које се баве организацијом, тј. декорацијом венчања, а које све више људи унајмљује, па и у Србији. Њихов посао је директно везан за свадбе, односно ресторане и масовна окупљања. Као што је случај и са венчаницом, мало који будући брачни пар ће уложити силне паре у декорацију, ако прави прославу за неколицину људи.
Иначе, "wedding" индустрија у САД броји више од 60 милијарди долара годишње, а то не укључује меденци месец за који Американци, у просеку дају између четири и осам милијарди долара у току једне године.
Веровали или не, бизнис са балонима је направио бум широм света, а све чешће наилазимо на специјализоване радње. Иако у први мах делује скупо, имајући у виду да је реч о јефтином материјалу за једну употребу, купци се не либе да дају тај новац како би украсили свој простор, било да је реч о годишњици, рођендану или неком другом поводу за славље.
Балони из тзв. "balloon shop"-ova део су ресторана где се организују свадбе, славе и прославе, затим део играоница где се славе дечији рођендани, а такође се неретко поклањају и међу љубавним партнерима или пријатељима. Готово да нема организоване девојачке вечери која није пропраћена веселим балонима.
Према подацима "New Research Analysis", глобална индустрија балона данас вреди 647 милиона долара (2020), а очекивања су да ће до 2026. године вредети 865 милиона долара. Ипак, остаје да се види да ли ће та цифра бити достигнута, с обзиром на то да је пандемија обуставила масовне журке, па самим тим и потражњу за балонима.
Тим билдинг је последњих година заживео и код нас, будући да у Србији послују разне интернационалне компаније, које препознају његов значај. Долази из западног света, а створен је да ојача везу међу запосленима, да подстакне њихов тимски дух и да их приближи међусобно, како би и у послу дали боље резултате.
Компаније које организују тим билдинг састанке радиле су веома добро пре кризе, јер их компаније све чешће ангажују, жељне што бољих резултат унутар свог тима. Углавном се организују разне радионице, забавно-едукативне, како на отвореном, тако на затвореном, а период пре нама - фирмама које их организују не иде на руку.