DO BUDIMPEŠTE ZA TRI SATA: Ovako će se graditi nova pruga do Mađarske (MAPA)
Od Beograda do Budimpešte za manje od tri sata
NR Kina pokrenula je niz velikih projekata u Srbiji, čija se vrednost meri u milijardama. Jedan od najvažnijih je svakako 350 kilometara pruge od Beograda do Budimpešte, posao čija je vrednost procenjena na 1,1 milijardu evra.
Pruga će biti finansirana od ruskog kredita, a gradiće je kineske i ruske kompanije. U narednih pet godina ruski i kineski neimari trebalo bi potpuno da obnove prugu između mađarske i srpske prestonice.
KINEZI ĆE SPASITI RTB BOR! Dve najveće kompanije spremne da ulože u Srbiju (INFOGRAFIK)
Cilj je da se vreme putovanja između Beograda i Budimpešte skrati sa današnjih osam časova na manje od tri sata i da se omogući visok nivo bezbednosti, kapaciteta i komfora u prevozu putnika i robe.
Radovi na novoj pruzi biće izvođeni u tri faze, a prva deonica koja će biti obnovljena i za koju je pripremljena dokumentacija je središnja deonica između Stare Pazove i Novog Sada. Za potez od Beograda do Stare Pazove gotov je idejni projekat, a očekuje se nabavka građevinske dozvole i projekta za izvođenje radova.
Kada je reč o trećoj fazi, direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović objasnio je da je već počela da se priprema i tehnička dokumentacija za treću deonicu od Novog Sada do mađarske granice. On ističe da je to najlakša deonica, jer prolazi kroz Panonsku niziju, a prvi radovi mogli bi da počnu već na proleće.
PODSTANARI, SPREMITE SE: Agenciji ubuduće POLA KIRIJE, a novi zakon od vlasnika traži sledeće...
Projekat pruge Beograd-Budimpešta predstavlja prvi korak ka stvarnoj modernizaciji železničke infrastrukture u Srbiji u skladu sa standardima Transevropske mreže 21. veka i predstavlja deo tradicionalnog najkraćeg i najracionalnijeg železničkog tranzitnog koridora za vezu zapadne i centralne Evrope sa Grčkom, Turskom i Bliskim istokom.