Imate firmu? Ovo su saveti kako da se izborite sa krizom uzrokovanom koronavirusom
Preživeti udar koronakrize u ovoj je godini postao glavni cilj gotovo svih svetskih kompanija. Neke su u tome uspešnije, a druge manje uspešne.
U mnogima su razvili niz preporuka kako se provući kroz koronakrizu sa što manje ozleda.
Evo zašto ovog vikenda niko neće morati da apeluje na ljude da ostanu kod kuće
Predstoje nam praznične kupovine: Kako je pandemija promenila šoping u 2020.godini?
GRAD NA LIMU DOBIJA NOVO RUHO: Počela rekonstrukcija glavne ulice u starom Priboju (FOTO)
Ne gubite vreme na čekanje da vam država pomogne ili da pandemija prođe
- Pažljivo planirajte cash flow kako biste imali manevarskog prostora u slučaju tržišnih poremećaja. Ako dođe do poremećaja, koncentrišite se na sebe i na ono na što možete uticati. Pokušajte smanjiti ili odgoditi troškove, automatizovati i unaprediti procese te kvalitetno strateški planirati kako biste oporavak tržišta dočekali spremni. Što manje vremena gubite na ono na što ne možete uticati, poput čekanja da vam država pomogne ili da pandemija prođe - poruka je direktora financija Repslyja, Branimira Karačića.
Koronaudar odrazio se i na poslovanje Repslyja. Prvi učinak krize bio je, kažu u toj kompaniji, pad prihoda od 15 do 20 odsto u odnosu na period pre pandemije, a došlo je i do promene poslovnih ciljeva.
Kompanija je odlučila odgoditi neke ranije predviđene troškove kako bi smanjila pritisak na likvidnost. U tome im je pomogla i investicija koju su proveli samo nekoliko mjeseci prije izbijanja pandemije koronavirusa, a kojom su si, napominje Karačić, osigurali mir u narednom razdoblju.
- Zbog okrenutosti sektorima koji su izbegli potpuni lockdown, udar koronakrize bio je manji nego na ostatak gospodarstva, ali ipak značajan. To nas je iznenadilo jer smo očekivali pad prihoda i do 40 odsto - ističe Karačić između ostalog.
Pandemija koronavirusa "pročistila" je tržište
- Odmah u startu smo zaustavili nesigurne projekte i fokusirali se na najvažnije stvari. Došlo je i do promene u strukturi naših klijenata i sada imamo zdravu bazu jakih kompanija. Uglavnom poslujemo s tvrtkama koje rade u maloprodaji, i to uglavnom u SAD-u, a korisnici su nam u rasponu od malih tvrtki do velikih multinacionalnih kompanija. Ekonomski potres nam je pročistio situaciju, potentne i jake od klimavih, i sada nastavljamo dalje - napominje suosnivač Repslyja Marko Linke.