Имате фирму? Ово су савети како да се изборите са кризом узрокованом коронавирусом
Преживети удар коронакризе у овој је години постао главни циљ готово свих светских компанија. Неке су у томе успешније, а друге мање успешне.
У многима су развили низ препорука како се провући кроз коронакризу са што мање озледа.
Ево зашто овог викенда нико неће морати да апелује на људе да остану код куће
Предстоје нам празничне куповине: Како је пандемија променила шопинг у 2020.години?
ГРАД НА ЛИМУ ДОБИЈА НОВО РУХО: Почела реконструкција главне улице у старом Прибоју (ФОТО)
Не губите време на чекање да вам држава помогне или да пандемија прође
- Пажљиво планирајте цасх flow како бисте имали маневарског простора у случају тржишних поремећаја. Ако дође до поремећаја, концентришите се на себе и на оно на што можете утицати. Покушајте смањити или одгодити трошкове, аутоматизовати и унапредити процесе те квалитетно стратешки планирати како бисте опоравак тржишта дочекали спремни. Што мање времена губите на оно на што не можете утицати, попут чекања да вам држава помогне или да пандемија прође - порука је директора финанција Repslyja, Бранимира Карачића.
Коронаудар одразио се и на пословање Repslyja. Први учинак кризе био је, кажу у тој компанији, пад прихода од 15 до 20 одсто у односу на период пре пандемије, а дошло је и до промене пословних циљева.
Компанија је одлучила одгодити неке раније предвиђене трошкове како би смањила притисак на ликвидност. У томе им је помогла и инвестиција коју су провели само неколико мјесеци прије избијања пандемије коронавируса, а којом су си, напомиње Карачић, осигурали мир у наредном раздобљу.
- Због окренутости секторима који су избегли потпуни lockdown, удар коронакризе био је мањи него на остатак господарства, али ипак значајан. То нас је изненадило јер смо очекивали пад прихода и до 40 одсто - истиче Карачић између осталог.
Пандемија коронавируса "прочистила" је тржиште
- Одмах у старту смо зауставили несигурне пројекте и фокусирали се на најважније ствари. Дошло је и до промене у структури наших клијената и сада имамо здраву базу јаких компанија. Углавном послујемо с тврткама које раде у малопродаји, и то углавном у САД-у, а корисници су нам у распону од малих твртки до великих мултинационалних компанија. Економски потрес нам је прочистио ситуацију, потентне и јаке од климавих, и сада настављамо даље - напомиње суоснивач Repslyja Марко Линке.