KAKO ĆE SE SRBIJA IZBORITI SA KORONA KRIZOM? Počelo osmišljavanje turističkih strategija, poznato šta je u planu
Labović je napomenula da je pored brendiranja, od izuzetnog značaja regionalno udruživanja turističkih organizacija
Turistička organizacija Srbije (TOS) je predstavila Strategijski marketing plan turizma Srbije regionalnim i lokalnim turističkim organizacijama, a direktorka TOS-a Marija Labović je istakla da će se samo zajedničkim snagama naći način za što brži i lakši oporavak turizma u Srbiji.
Prezentaciju je otvorio državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević koji je istakao značaj subvencija ovog ministarstva za očuvanje sektora turizma, saopštio je TOS.
SRBIJA JOŠ UVEK OTPLAĆUJE DUGOVE DAVNIH VREMENA: Titovi krediti došli na naplatu, njegovo baškarenje plaćaju građani
NE SKAČU SAMO CENE STANOVA: U Petrovaradinu prava pomama za industrijskim zemljištem, hektar i 1,3 MILIONA EVRA
LUDA PLANETA: Francuski vinar patentirao vino posvećeno kovidu 19, etiketa je "posebna priča"
On smatra da je strategijski marketing plan turizma Srbije izuzetno važan i zbog činjenice da je u dokumentu obrađen uticaj kovida na čitav sektor turizma, kako bi se svi izazovi nakon pandemije lakše prevazišli, ali i uspostavila lakša komunikacija sa tržištima kroz digitalizaciju turističke ponude Srbije.
Osvrnuo se i na značaj brendiranja Srbije kao turistička destinacija, kroz mogućnosti koje pruža krovni nacionalni brend "Srbija stvara".
Labović je napomenula da je pored brendiranja, od izuzetnog značaja regionalno udruživanja turističkih organizacija radi zajedničkih aktivnosti i nastupa.
Vlada Srbije usvojila je Strategijski marketing plan turizma Srbije do 2025. godine, strateški dokument čiji je predlog, u skladu sa Zakonom o turizmu i Strategijom razvoja turizma, izradila Turistička organizacija Srbije.
Plan se bazira na sveobuhvatnoj analizi postignutih rezultata u turizmu Srbije, posebno između 2015. i 2019. godine u kome je ostvarivan kontinuiran rast koji je doveo do rekordnih rezultata u 2019. godini.
Takođe i do rasta značaja turizma kao privredne grane, kao i na analizi samog marketing sistema turizma Srbije na nacionalnom i lokalnom nivou i na nivou samih učesnika u turističkoj privredi Srbije.
Predstavljeni plan budućeg pozicioniranja Srbije kao turističke destinacije na domaćem i stranom tržištu, kao i promotivne i marketinške aktivnosti, podeljene su u dve faze.
Prva faza oporavka, do kraja 2022. godine, u kojoj se promocija usmerava pre svega ka domaćem tržištu i tržištu zemalja u okruženju.
Dok druga faza obuhvata razdoblje intenzivnije promocije na ostalim evropskim kao i na glavnim vanevropskim tržištima, kao što su Kina i SAD.
Prvi najvažniji zadatak koji je postavljen Strategijskim marketing planom turizma jeste uspostavljanje sistema upravljanja na nivou destinacija u Srbiji kroz faze koje vode ka formiranju organizacija za upravljanje destinacijama (DM).
Sledeći je realizacija procesa brendiranja turizma Srbije, što obuhvata i kreiranje željenog imidža Srbije kao turističke destinacije i novi vizuelni identitet, kao i dalje unapređenje postojeće marketinške infrastrukture.
Takođe, da bi se kroz koordinaciju rada svih učesnika u turizmu podigao kvalitet promotivnih aktivnosti u skladu sa trendovima.
U radionici je učestvovalo preko 100 predstavnika regionalnih i lokalnih turističkih organizacija.