КАКО ЋЕ СЕ СРБИЈА ИЗБОРИТИ СА КОРОНА КРИЗОМ? Почело осмишљавање туристичких стратегија, познато шта је у плану
Лабовић је напоменула да је поред брендирања, од изузетног значаја регионално удруживања туристичких организација
Туристичка организација Србије (ТОС) је представила Стратегијски маркетинг план туризма Србије регионалним и локалним туристичким организацијама, а директорка ТОС-а Марија Лабовић је истакла да ће се само заједничким снагама наћи начин за што бржи и лакши опоравак туризма у Србији.
Презентацију је отворио државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Мирослав Кнежевић који је истакао значај субвенција овог министарства за очување сектора туризма, саопштио је ТОС.
СРБИЈА ЈОШ УВЕК ОТПЛАЋУЈЕ ДУГОВЕ ДАВНИХ ВРЕМЕНА: Титови кредити дошли на наплату, његово башкарење плаћају грађани
НЕ СКАЧУ САМО ЦЕНЕ СТАНОВА: У Петроварадину права помама за индустријским земљиштем, хектар и 1,3 МИЛИОНА ЕВРА
ЛУДА ПЛАНЕТА: Француски винар патентирао вино посвећено ковиду 19, етикета је "посебна прича"
Он сматра да је стратегијски маркетинг план туризма Србије изузетно важан и због чињенице да је у документу обрађен утицај ковида на читав сектор туризма, како би се сви изазови након пандемије лакше превазишли, али и успоставила лакша комуникација са тржиштима кроз дигитализацију туристичке понуде Србије.
Осврнуо се и на значај брендирања Србије као туристичка дестинација, кроз могућности које пружа кровни национални бренд "Србија ствара".
Лабовић је напоменула да је поред брендирања, од изузетног значаја регионално удруживања туристичких организација ради заједничких активности и наступа.
Влада Србије усвојила је Стратегијски маркетинг план туризма Србије до 2025. године, стратешки документ чији је предлог, у складу са Законом о туризму и Стратегијом развоја туризма, израдила Туристичка организација Србије.
План се базира на свеобухватној анализи постигнутих резултата у туризму Србије, посебно између 2015. и 2019. године у коме је оствариван континуиран раст који је довео до рекордних резултата у 2019. години.
Такође и до раста значаја туризма као привредне гране, као и на анализи самог маркетинг система туризма Србије на националном и локалном нивоу и на нивоу самих учесника у туристичкој привреди Србије.
Представљени план будућег позиционирања Србије као туристичке дестинације на домаћем и страном тржишту, као и промотивне и маркетиншке активности, подељене су у две фазе.
Прва фаза опоравка, до краја 2022. године, у којој се промоција усмерава пре свега ка домаћем тржишту и тржишту земаља у окружењу.
Док друга фаза обухвата раздобље интензивније промоције на осталим европским као и на главним ваневропским тржиштима, као што су Кина и САД.
Први најважнији задатак који је постављен Стратегијским маркетинг планом туризма јесте успостављање система управљања на нивоу дестинација у Србији кроз фазе које воде ка формирању организација за управљање дестинацијама (ДМ).
Следећи је реализација процеса брендирања туризма Србије, што обухвата и креирање жељеног имиџа Србије као туристичке дестинације и нови визуелни идентитет, као и даље унапређење постојеће маркетиншке инфраструктуре.
Такође, да би се кроз координацију рада свих учесника у туризму подигао квалитет промотивних активности у складу са трендовима.
У радионици је учествовало преко 100 представника регионалних и локалних туристичких организација.