KAKO ĆE TAKSISTI REŽIVETI PANDEMIJU? Promet pao i do 80 odsto, korona znatno proredila korišćenje usluga ovog prevoza
Rad od kuće i ograničenja u putovanjima taksistima nanose velike gubitke
Žuti taksiji bili su sveprisutni na njujorškim ulicama danju i noću, kao i njegovi prepoznatljivi simboli poptu Empajer stejt bildinga ili bejzbol kapa Jenkisa.
Međutim, pandemija ih je proredila na ulicama Velike Jabuke, a budućnost im dovela u pitanje.
GRČKA U "ZATVORU": Da li ćemo moći na letovanje? ZABRANA ULASKA je ponovo produžena - ali to nije jedina loša vest!
CENA STANOVA KOD KOMŠIJA NIKADA NIJE BILA VEĆA: Vrednost kvadratnog metra dostigao čak 1.800 evra!
KAKO STANOVNICI EX-YU DRŽAVA ŽIVE DANAS? Jedna zemlja ima najviši životni standard, a gde je Srbija?
U rano i hladno jutro na parkiralištu uz aerodrom La Gardija pedesetak taksija strpljivo čeka u redu na nekog putnika.
Pre pandemije ih je, kaže 65-godišnji njujorški taksista Džoi Olivo, bilo na stotine. Dodaje da ih je sad višestruko manje i umesto pređašnjih dvadesetak minuta, mušterije čekaju i po dva sata.
Rad od kuće i ograničenja u putovanjima taksistima nanose velike gubitke.
- Prilično je loše. Moj prihod je pao 80 odsto. Zarađivao sam možda 1.000 dolara nedeljno, a sada oko 200 - rekao je.
Njujorški taksisti, većinom prvi naraštaj doseljenika, mogli su da zarade i do 7.000 dolara mesečno ako su vozili svih sedam dana u nedelji.
Konkurencija Ubera, Lifta i ostalih sličnih firmi već im je drastično uzdrmala prihode, ali sa pandemijom se to pretvorilo u "slobodan pad", kaže 62-godišnji taksista Ričard Čau, poreklom iz Mjanmara.
Sa njim se slaže i Bairavi Desai, čelnica sindikata profesionalnih njujorških taksista, dodajući da je "pandemija jednostavno bila razorna". Kaže da je pre pandemije pad broja putnika iznosio oko 50 odsto, a sada je blizu 90 odsto.
U Njujorku je 13.000 licenciranih taksista, ali trenutno ih, po podacima sindikata, redovno vozi oko 5.000.
Ostali ne napuštaju garaže jer im se ne isplati. Mnogi ipak nastavljaju sa vožnjom premda im dnevbna zarada jedva doseže 150 dolara. Svotu dele sa firmom koja im iznajmljuje vozilo jer moraju da prehrane svoje porodice.
Mogu li žuti taksiji zaista u dogledno vreme nestati sa njujorških ulica?
Olivo veruje da će posao opet krenuti, ali nikada više neće biti kao pre. Mnogi vozači strahuju da će žuti taksiji postupno nestati ako vlada ne izbriše nagomilane dugove vozača. Smatraju da se propast ne sme dopustiti jer su njujorški žuti taksiji poput "ikona, deo su ekonomskog, društvenog i kulturnog tkiva grada".
Njujorški gradonačelnik Bil de Blazio obećao je da će pomoći taksistima, ako grad, koji je takođe ekonomski opustošen pandemijom, dobije obećanu saveznu pomoć.