КАКО ЋЕ ТАКСИСТИ РЕЖИВЕТИ ПАНДЕМИЈУ? Промет пао и до 80 одсто, корона знатно проредила коришћење услуга овог превоза
Рад од куће и ограничења у путовањима таксистима наносе велике губитке
Жути таксији били су свеприсутни на њујоршким улицама дању и ноћу, као и његови препознатљиви симболи попту Емпајер стејт билдинга или бејзбол капа Јенкиса.
Међутим, пандемија их је проредила на улицама Велике Јабуке, а будућност им довела у питање.
ГРЧКА У "ЗАТВОРУ": Да ли ћемо моћи на летовање? ЗАБРАНА УЛАСКА је поново продужена - али то није једина лоша вест!
ЦЕНА СТАНОВА КОД КОМШИЈА НИКАДА НИЈЕ БИЛА ВЕЋА: Вредност квадратног метра достигао чак 1.800 евра!
КАКО СТАНОВНИЦИ EX-YU ДРЖАВА ЖИВЕ ДАНАС? Једна земља има највиши животни стандард, а где је Србија?
У рано и хладно јутро на паркиралишту уз аеродром Ла Гардија педесетак таксија стрпљиво чека у реду на неког путника.
Пре пандемије их је, каже 65-годишњи њујоршки таксиста Џои Оливо, било на стотине. Додаје да их је сад вишеструко мање и уместо пређашњих двадесетак минута, муштерије чекају и по два сата.
Рад од куће и ограничења у путовањима таксистима наносе велике губитке.
- Прилично је лоше. Мој приход је пао 80 одсто. Зарађивао сам можда 1.000 долара недељно, а сада око 200 - рекао је.
Њујоршки таксисти, већином први нараштај досељеника, могли су да зараде и до 7.000 долара месечно ако су возили свих седам дана у недељи.
Конкуренција Убера, Лифта и осталих сличних фирми већ им је драстично уздрмала приходе, али са пандемијом се то претворило у "слободан пад", каже 62-годишњи таксиста Ричард Чау, пореклом из Мјанмара.
Са њим се слаже и Баирави Десаи, челница синдиката професионалних њујоршких таксиста, додајући да је "пандемија једноставно била разорна". Каже да је пре пандемије пад броја путника износио око 50 одсто, а сада је близу 90 одсто.
У Њујорку је 13.000 лиценцираних таксиста, али тренутно их, по подацима синдиката, редовно вози око 5.000.
Остали не напуштају гараже јер им се не исплати. Многи ипак настављају са вожњом премда им дневбна зарада једва досеже 150 долара. Своту деле са фирмом која им изнајмљује возило јер морају да прехране своје породице.
Могу ли жути таксији заиста у догледно време нестати са њујоршких улица?
Оливо верује да ће посао опет кренути, али никада више неће бити као пре. Многи возачи страхују да ће жути таксији поступно нестати ако влада не избрише нагомилане дугове возача. Сматрају да се пропаст не сме допустити јер су њујоршки жути таксији попут "икона, део су економског, друштвеног и културног ткива града".
Њујоршки градоначелник Бил де Блазио обећао је да ће помоћи таксистима, ако град, који је такође економски опустошен пандемијом, добије обећану савезну помоћ.