KAKO JE DS NAMEŠTALA TENDERE: Izmisle uslov da isključe konkurenciju, a posao ode "ortačkim" firmama
Đilasova gradska garnitura uplela prste u nabavku 200 autobusa
Bivši gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i njegovi saradnici su, nakon preskupo plaćenih 30 španskih tramvaja, o čemu smo pisali OVDE, učestvovali u još jednoj aferi, kada je objavljen tender za kupovinu autobusa za potrebe GSP-a, 2012. godine.
Nakon nekoliko meseci, iz priče je izbačena firma Ikarbus, koja je do tada uspešno sarađivala sa Gradom, ali sada odjednom nije mogla da učestvuje na ovom tenderu:
-Tačno je da nismo mogli da učestvujemo na ovom tender za kupovinu 200 autobusa za GSP Beograda – priseća se tog događaja Aleksandar Vićentić, generalni direktor Ikarbusa – Ne želim da se sećam nekih drugih detalja o kojima danas nema šta da se više kaže, ali sam i sada više nego siguran da smo bili spremni da uzmemo taj posao i odradimo na najbolji mogući način…
Kako su Dragan Đilas i njegova ekipa sistematski uništavali GSP Beograda
Vićentijević je siguran da bi Ikarbus dobio taj tender i da je to razlog zašto nisu mogli ni da učestvuju, navodeći razloge zbog čega su kao firma bili daleko ispred svake konkurencije:
-Zato što imamo kvalitet u proizvodnji autobusa što se vidi i iz proizvodnje u poslednjih tri godine, baš za GSP Beograda, kome smo isporučili ukupno, skoro 100 autobusa, zglobnih i običnih… Da smo mogli da učestvujemo, dobili bi sigurno taj tender, jer smo imali i imamo kvalitet i bili bi ubedljivo najpovoljniji sa cenom!?
Tender je bio tako raspisan da je automatski diskvalifikovao sve domaće firme sa većinskim kapitalom države, međutim direktor Ikarbusa smatra da je to bilo totalno apsurdno:
-Bilo je i javne prepiske nas i Skupštine grada u to vreme… Trajalo je to.. Ali, ono što je glavno, je činjenica, da je tender rađen tako da je onemogućio pojavljivanje domaćih firmi sa većinskim kapitalom države?! Kao da bi time tobože država uticala na ovaj posao, što je besmisleno i totalno apsurdno. Oni su “ bili jači”, imali su političku pozadinu koja im je omogućila da posao daju strancima, kako je i trasirano uslovima tendera. MI nismo mogli da ispunimo pravne uslove tendera?! Pazite, ne tehničke uslove, niti čak i finansijske, već pravne. Mi smo imali zatvorenu i finansijsku konstrukciju za ovaj posao, jer su nam u MK Group rekli, “ gurajte taj posao, imate našu podršku”, ali sve je bilo uzalud. Ili još jedan apsurd iz uslova tendera: dali su u uslovima da dužina zglobnog autobusa ne sme biti duža od 18,5 metara, a recimo naš je dužine 18,75?!-rekao je Vićentić za Embargo.rs.
Najveće afere koje su se u medijima vezivale za Dragana Đilasa
Čelnici Skupštine grada, koja je bila pod upravom gradonačelnika Dragana Đilasa, su se rešili domaćeg proizvođača autobusa, kroz uslov da se na tender ne može prijaviti firma sa većinskim kapitalom države Srbije?!
Međutim, kada se 2014. godine promenila vlast, na tenderima je ova klauzula otklonjena, tako da je ponovo domaći kvalitet imao šansu da učestvuje u državnim tenderima, kao što je prioritet u svim razvijenim zemljama.
-Mi ne radimo autobuse samo za GSP Beograda, nego i za gradskog prevoznika u Novom Sadu, Pančevu, Subotici – zadovoljan je danas direktor Vićentić. – Sada se kupuje domaća roba, koja naravno odgovara kvalitetom.