KOJIM I KAKVIM PUTEVIMA ĆEMO IĆI NA MORE: Do Grčke skoro sve vreme brzom deonicom, lepe vesti za one koji idu u Crnu Goru
Građani Srbije koji se ovog leta budu uputili na letovanje u Grčku ili Bugarsku, baš kao i oni koji krenu ka Crnoj Gori ili Hrvatskoj, moći će da računaju na znatno udobnije putovanje, pošto će veći deo putovanja moći da se voze autoputem i brzim saobraćajnicama.
Naime, vozeći ka Grčkoj i Bugarskoj vozači praktično neće ni silaziti sa autoputa, pošto su završeni istočni i južni krak Koridora 10, dok će prema Crnoj Gori uskoro imati još 30 kilometara najsavremenije saobraćajnice. U planu je i gradnja poslednje deonice autoputa ka Crnoj Gori, od Požege do Boljara, kao i "Autoputa mira" od Niša do Prištine, čime će Srbija dobiti još jedan direktan izlaz na more, kod Drača.
VELIKI INFRASTRUKTURNI PROJEKAT ZAVRŠEN PRE ROKA: Ministar Momirović saopštio lepe vesti
VLADA SRBIJE POSTIGLA KOMPROMIS SA FRILENSERIMA! Poznato šta je dogovoreno sa "radnicima na internetu"
NOVE MERE OBRADOVAĆE SVE TURISTE IZ SRBIJE: Premijer Grčke najavio krucijalne promene pred otvaranje sezone!
Završetkom južnog i istočnog kraka Koridora 10 turisti iz Srbije na putu do Grčke i Bugarske već sada ne silaze sa autoputa.
Južni krak Koridora 10, na autoputu E75, od Grabovnice do granice sa Severnom Makedonijom, završen je u potpunosti i pušten u saobraćaj još u maju 2019. godine. Reč je o deonici od 95,7 kilometara na jednom od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz Srbiju i povezuje Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Severnu Makedoniju i Grčku.
Povezuje sledeće gradove i opštine: Niš, Leskovac, Vladičin Han, Vranje, Bujanovac i Preševo.
To praktično znači da će srpski turisti sve do južnih suseda voziti autoputem.
Pušten je u saobraćaj i Istočni krak Koridora 10, autoputa E80, od Niša do granice sa Bugarskom, ukupno 87 km. Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važan i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom Istoku. Povezuje Niš, Belu Palanku, Pirot i Dimitrovgrad.
S druge strane naše istočne granice, u Bugarskoj je završena prva deonica autoputa "Evropa" u dužini od 17 kilometara od Slivnice do Dragomana. Nastavljaju se radovi na deonici od srpsko-bugarske granice do Dragomana, čija je dužina 14,5 kilometara.
Treća deonica od Slivnice do Sofije, u dužini od 16 kilometara, proći će novom trasom, a u toku je izrada tehničkog projekta te deonice.
Od Beograda do granice sa Bugarskom ima oko 330 kilometara, a autoput od Niša do granice sa Bugarskom, prelaza Gradina dugačak je 106 kilometara. Od Sofije do granice sa Srbijom ukupno ima 48 kilometara.
Od Beograda do Čačka već se stiže mnogo brže nego ranije, zahvaljujući autoputu Miloš Veliki koji povezuje ova dva grada na udaljenosti od 120 kilometara, a početkom 2022. godine novi autoput će do Zlatibora biti duži još tridesetak kilometara, što znači i korak bliže, odnosno brže, do Jadranskog mora.
Za deonicu od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi da je najzahtevnija na auto-putu Miloš Veliki. Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 kilometara, a u trupu autoputa predviđeno je 30 mostova (ukupne dužine 6.500m, odnosno oko 3.250 m autoputa), šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 m) i pet mostova van autoputa (ukupne dužine 300 metara).
Predviđena je i gradnja tri tunela Munjino Brdo, Laz i Trbušani.
U Požegi se projektovana deonica nastavlja na deonicu Požega-Boljare, koja će biti duga 110 kilometara i predstavljaće vezu sa Crnom Gorom, čime će put do Jadranske obale biti mnogo bezbedniji i brži. Izgradnja ovog puta o kome se priča decenijama unazad još nije počela, ali bi prema zvaničnim najavama, do kraja godine mogao biti potpisan ugovor i za ovu, poslednju deonicu.
U Putevima Srbjije kažu da je u toku izrada Nacrta prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd - Južni Jadran, deonica Požega - Boljare, sa procenom uticaja na životnu sredinu. Konačan plan, dakle, ne postoji, ali sudeći prema onom koji je CIP napravio pre nekoliko godina saobraćajnica od Požege ka granici sa Crnom Gorom bila bi i više nego zahtevna. Reč je o 107 kilometara autoputa, sa 97 mostova, koji će ukupno biti dugi gotovo 20 kilometara.
U planu je i autoput Niš – Merdare – Pločnik, ukupne dužine 77 km. Autoput Niš - Merdare će biti deo autoputa E80, i predstavljaće vezu saobraćajnog čvorišta Niš sa Prištinom i dalje, preko Albanije, sa Jadranskim morem, a povezaće gradove Niš, Prokuplje i Kuršumliju sa Prištinom.
Radovi su trebali da počnu do kraja 2020. a prvo je u planu izgradnja trase Niš - Merdare, duge 77 kilometara. Početak radova se odnosi na deo auto-puta od Niša do Pločnika, dužine 33 kilometra i za to je, kako je više puta rečeno u Vladi, potrebno dve i po godine i 250 miliona evra. Procenjena vrednost druge trase ovog auto-puta od Pločnika do Merdara od 44 kilometra iznosi oko 570 miliona.
Кoridori Srbije objavili su sredinom marta javni poziv za dostavljanje ponuda za radove na izgradnji autoputa E-80 Niš – Merdare, takozvani "Autoput mira", za prvu deonicu, u dužini od 5,5 kilometara.
Auto-put Niš-Merdare-Priština omogućiće Srbiji izlazak na albansku luku Drač na Jadranskom moru. Put od Prištine preko Tirane do Drača i Jadranskog mora već je izgrađeni ovo bi praktično bio još jedan autoput koju bi Srbiju direktno povezao s morem.