КОЈИМ И КАКВИМ ПУТЕВИМА ЋЕМО ИЋИ НА МОРЕ: До Грчке скоро све време брзом деоницом, лепе вести за оне који иду у Црну Гору
Грађани Србије који се овог лета буду упутили на летовање у Грчку или Бугарску, баш као и они који крену ка Црној Гори или Хрватској, моћи ће да рачунају на знатно удобније путовање, пошто ће већи део путовања моћи да се возе аутопутем и брзим саобраћајницама.
Наиме, возећи ка Грчкој и Бугарској возачи практично неће ни силазити са аутопута, пошто су завршени источни и јужни крак Коридора 10, док ће према Црној Гори ускоро имати још 30 километара најсавременије саобраћајнице. У плану је и градња последње деонице аутопута ка Црној Гори, од Пожеге до Бољара, као и "Аутопута мира" од Ниша до Приштине, чиме ће Србија добити још један директан излаз на море, код Драча.
ВЕЛИКИ ИНФРАСТРУКТУРНИ ПРОЈЕКАТ ЗАВРШЕН ПРЕ РОКА: Министар Момировић саопштио лепе вести
ВЛАДА СРБИЈЕ ПОСТИГЛА КОМПРОМИС СА ФРИЛЕНСЕРИМА! Познато шта је договорено са "радницима на интернету"
НОВЕ МЕРЕ ОБРАДОВАЋЕ СВЕ ТУРИСТЕ ИЗ СРБИЈЕ: Премијер Грчке најавио круцијалне промене пред отварање сезоне!
Завршетком јужног и источног крака Коридора 10 туристи из Србије на путу до Грчке и Бугарске већ сада не силазе са аутопута.
Јужни крак Коридора 10, на аутопуту Е75, од Грабовнице до границе са Северном Македонијом, завршен је у потпуности и пуштен у саобраћај још у мају 2019. године. Реч је о деоници од 95,7 километара на једном од најважнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Северну Македонију и Грчку.
Повезује следеће градове и општине: Ниш, Лесковац, Владичин Хан, Врање, Бујановац и Прешево.
То практично значи да ће српски туристи све до јужних суседа возити аутопутем.
Пуштен је у саобраћај и Источни крак Коридора 10, аутопута Е80, од Ниша до границе са Бугарском, укупно 87 км. Источни крак Коридора 10 повезује Србију са Бугарском, али је важан и као транзитни коридор преко којег се одвија саобраћај између централне Европе и Турске ка Блиском Истоку. Повезује Ниш, Белу Паланку, Пирот и Димитровград.
С друге стране наше источне границе, у Бугарској је завршена прва деоница аутопута "Европа" у дужини од 17 километара од Сливнице до Драгомана. Настављају се радови на деоници од српско-бугарске границе до Драгомана, чија је дужина 14,5 километара.
Трећа деоница од Сливнице до Софије, у дужини од 16 километара, проћи ће новом трасом, а у току је израда техничког пројекта те деонице.
Од Београда до границе са Бугарском има око 330 километара, а аутопут од Ниша до границе са Бугарском, прелаза Градина дугачак је 106 километара. Од Софије до границе са Србијом укупно има 48 километара.
Од Београда до Чачка већ се стиже много брже него раније, захваљујући аутопуту Милош Велики који повезује ова два града на удаљености од 120 километара, а почетком 2022. године нови аутопут ће до Златибора бити дужи још тридесетак километара, што значи и корак ближе, односно брже, до Јадранског мора.
За деоницу од Прељине до Пожеге у стручним круговима важи да је најзахтевнија на ауто-путу Милош Велики. Пројектована дужина деонице износи око 30 километара, а у трупу аутопута предвиђено је 30 мостова (укупне дужине 6.500м, односно око 3.250 м аутопута), шест надвожњака у склопу девијација (укупне дужине 555 метара), четири надвожњака у склопу петљи (укупне дужине 1.600 м) и пет мостова ван аутопута (укупне дужине 300 метара).
Предвиђена је и градња три тунела Муњино Брдо, Лаз и Трбушани.
У Пожеги се пројектована деоница наставља на деоницу Пожега-Бољаре, која ће бити дуга 110 километара и представљаће везу са Црном Гором, чиме ће пут до Јадранске обале бити много безбеднији и бржи. Изградња овог пута о коме се прича деценијама уназад још није почела, али би према званичним најавама, до краја године могао бити потписан уговор и за ову, последњу деоницу.
У Путевима Србјије кажу да је у току израда Нацрта просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора Београд - Јужни Јадран, деоница Пожега - Бољаре, са проценом утицаја на животну средину. Коначан план, дакле, не постоји, али судећи према оном који је ЦИП направио пре неколико година саобраћајница од Пожеге ка граници са Црном Гором била би и више него захтевна. Реч је о 107 километара аутопута, са 97 мостова, који ће укупно бити дуги готово 20 километара.
У плану је и аутопут Ниш – Мердаре – Плочник, укупне дужине 77 км. Аутопут Ниш - Мердаре ће бити део аутопута Е80, и представљаће везу саобраћајног чворишта Ниш са Приштином и даље, преко Албаније, са Јадранским морем, а повезаће градове Ниш, Прокупље и Куршумлију са Приштином.
Радови су требали да почну до краја 2020. а прво је у плану изградња трасе Ниш - Мердаре, дуге 77 километара. Почетак радова се односи на део ауто-пута од Ниша до Плочника, дужине 33 километра и за то је, како је више пута речено у Влади, потребно две и по године и 250 милиона евра. Процењена вредност друге трасе овог ауто-пута од Плочника до Мердара од 44 километра износи око 570 милиона.
Коридори Србије објавили су средином марта јавни позив за достављање понуда за радове на изградњи аутопута Е-80 Ниш – Мердаре, такозвани "Аутопут мира", за прву деоницу, у дужини од 5,5 километара.
Ауто-пут Ниш-Мердаре-Приштина омогућиће Србији излазак на албанску луку Драч на Јадранском мору. Пут од Приштине преко Тиране до Драча и Јадранског мора већ је изграђени ово би практично био још један аутопут коју би Србију директно повезао с морем.