CELA SRBIJA JE ZARADILA ZBOG OVOG KONCERTA: Da li znate šta je "EFEKAT RAMŠTAJN"?
Cela Srbija je prihodovala.
Nemački bend Ramštajn (Rammstein) je održao dva koncerta (24. i 25. maja) za vernu beogradsku publiku.
Ipak, beogradska publika sigurno nije jedina uživala u zvucima ovog rok benda, ali će imati priliku da dugoročnije uživa u ekonomskoj koristi od tog događaja. Svesni smo priliva turista iz najrazličitijih delova Evrope, a prema podacima udruženja HORES, tokom ova dva dana maja ostvareno je čak 60.000 noćenja u Beogradu. Po podacima istog udruženja ovo predstavlja rekordnu posetu u našoj prestonici tokom jednog vikenda.
U prestonici su svi hotelski smeštaji bili bukirani, a kada je reč o privatnim smeštajima, prema sajtovima za izdavanje stanova, stanodavci su podizali cene vrlo svesno za te dve noći, pa se tako najjeftiniji stan u centru grada za noć izdavao po ceni od 300 evra, a najskuplji za čak 3.000 evra.
Pravu sliku potražnje za ovim koncertima daje činjenica da su smeštaji u širem centru Beograda bili rezervisani već u prvoj nedelji maja, pa su nešto slabije organizovani turisti morali da traže smeštaje u prigradskim naseljima. Ipak, po procenama raznih agencija, u Beogradu je taj vikend provelo više od 120 hiljada ljudi iz najrazličitijih delova sveta, a najviše ih je bilo iz Bugarske, Rumunije, Rusije, Nemačke i bivših zemalja Jugoslavije.
Ono što najviše raduje, jeste činjenica da su turisti uglavnom rezervisali svoje smeštaje sa ciljem da ostanu u našoj prestonici i dan nakon samog koncerta. Ovo ističe i turistički vid njihovog putovanja koji je dodatno vezan za naše gostoprimstvo. Dva dana u Beogradu je za većinu turista bilo interesantno iskustvo, a za naše kafiće, restorane, i klubove odlična prilika da se lepo pokažu i dodatno zarade. Po raznim procenama, smatra se da je svaki posetilac u toku boravka u Beogradu potrošio između 400 i 500 evra.
Događaji poput koncerta Ramštajna utiču povoljno na ekonomski rast naše zemlje, poput svojevrsne kratkotrajne injekcije, ali poseduju i dugotrajnije društvene koristi. Popularizacija naše prestonice među turistima, isticanje našeg gostoprimstva i dobre hrane, kao i lepe energije koja odiše Beogradom, svakako da su neke od tih posledica. Verujemo da je veliki broj turista dobilo želju da se u budućnosti vrati i ponovi posetu.
Izvor: Srbija Danas/BizPortal/Andrej Lalić/M.A.