ЦЕЛА СРБИЈА ЈЕ ЗАРАДИЛА ЗБОГ ОВОГ КОНЦЕРТА: Да ли знате шта је "ЕФЕКАТ РАМШТАЈН"?
Цела Србија је приходовала.
Немачки бенд Рамштајн (Rammstein) је одржао два концерта (24. и 25. маја) за верну београдску публику.
Ипак, београдска публика сигурно није једина уживала у звуцима овог рок бенда, али ће имати прилику да дугорочније ужива у економској користи од тог догађаја. Свесни смо прилива туриста из најразличитијих делова Европе, а према подацима удружења ХОРЕС, током ова два дана маја остварено је чак 60.000 ноћења у Београду. По подацима истог удружења ово представља рекордну посету у нашој престоници током једног викенда.
У престоници су сви хотелски смештаји били букирани, а када је реч о приватним смештајима, према сајтовима за издавање станова, станодавци су подизали цене врло свесно за те две ноћи, па се тако најјефтинији стан у центру града за ноћ издавао по цени од 300 евра, а најскупљи за чак 3.000 евра.
Праву слику потражње за овим концертима даје чињеница да су смештаји у ширем центру Београда били резервисани већ у првој недељи маја, па су нешто слабије организовани туристи морали да траже смештаје у приградским насељима. Ипак, по проценама разних агенција, у Београду је тај викенд провело више од 120 хиљада људи из најразличитијих делова света, а највише их је било из Бугарске, Румуније, Русије, Немачке и бивших земаља Југославије.
Оно што највише радује, јесте чињеница да су туристи углавном резервисали своје смештаје са циљем да остану у нашој престоници и дан након самог концерта. Ово истиче и туристички вид њиховог путовања који је додатно везан за наше гостопримство. Два дана у Београду је за већину туриста било интересантно искуство, а за наше кафиће, ресторане, и клубове одлична прилика да се лепо покажу и додатно зараде. По разним проценама, сматра се да је сваки посетилац у току боравка у Београду потрошио између 400 и 500 евра.
Догађаји попут концерта Рамштајна утичу повољно на економски раст наше земље, попут својеврсне краткотрајне инјекције, али поседују и дуготрајније друштвене користи. Популаризација наше престонице међу туристима, истицање нашег гостопримства и добре хране, као и лепе енергије која одише Београдом, свакако да су неке од тих последица. Верујемо да је велики број туриста добило жељу да се у будућности врати и понови посету.
Извор: Србија Данас/БизПортал/Андреј Лалић/М.А.