NA CRNOJ LISTI EU: Otkriveno je zašto avioni iz Indonezije ne smeju da sleću na tlo Evrope
Zabrana je svakako donela izvesnu štetu turističkoj industriji, ne samo avio-kompanijama.
Nesreća koja se dogodila danas prepodne, a odnosi se na pad aviona Boing 737 u zaliv Džakarte (Indonezija), navela nas je da se zapitamo šta se to događa s letelicama američkog proizvođača, ali i - zašto je tačno EU davne 2007. donela ovu strogu meru za azijsku zemlju.
NEKADA SINONIM ZA VAZDUŠNI SAOBRAĆAJ, A DANAS REĐAJU PEH ZA PEHOM: Može li Boing da povrati svoje "zlatno doba"?
"DUŽNI KO GRČKA" A MISLILI SMO DA SU NAJBOGATIJI: Znate li koja je zemlja najzaduženija na svetu? (FOTO)
"ZA DLAKU" IZBEGNUT POTPUNI PREKID STRUJE: Pad frekvencije nepoznatog uzroka mogao da izazove mrak u celoj Evropi
Naime, Evropska unija je od 6. jula 2007. zabranila svoj "vazdušni prostor", odnosno sletanje na tlo Starog kontinenta svim indonežanskim avio-kompanijama, kojih je pre 14 godina bilo čak 51. Zabrana je uključivala i nacionalnog prevoznika "Garuda".
Dakle, pre skoro deceniju i po, EU je revidirala svoju "crnu listu" avio-kompanija koje se smatraju nesigurnim, rekli su zvaničnici u junu 2007. Zabrana je nastupila nakon niza vazdušnih nesreća u Indoneziji i izveštaja o pogoršanju bezbednosnih standarda.
Nijedan indonežanski prevoznik ne leti u EU, ali ta zemlja nije jedina "na meti" Evropske unije.
Zabrana, doneta pre 14 godina, svakako je donela izvesnu štetu turističkoj industriji šireg arhipelaga, jer su Evropljani upozoravani da ne koriste indonežanske avio-kompanije na tranzitnim rutama.
Jedan zvaničnik izvršne komisije EU rekao je tada da su otkriveni nedostaci u održavanju aviona, da se njihov rad smatra nesigurnim.
- To dovodi do teških nesreća, otuda i zabrane - rekao je, dodajući da su se početkom 2000-ih dogodile četiri velike nesreće, u kojima su učestvovale indonežanske kompanije.
Nadjib Riphat Kesoema, ambasador Indonezije pri EU, rekao je tada da su "indonežanske avio-kompanije bezbedne i da se nada da će EU preispitati svoju odluku".
Ipak, prema rečima zvaničnika EU, vlasti ove azijske zemlje su "predugo ignorisale upozorenja o zabrani" i onda je već bilo kasno.
Turističke agencije koje posluju u EU imale su obavezu da obaveste klijente da su indonežanske avio-kompanije ubuduće na "crnoj listi", ako nameravaju da prodaju aranžmane za neko od 17.000 ostrva na indonežanskom arhipelagu.