НА ЦРНОЈ ЛИСТИ ЕУ: Откривено је зашто авиони из Индонезије не смеју да слећу на тло Европе
Забрана је свакако донела извесну штету туристичкој индустрији, не само авио-компанијама.
Несрећа која се догодила данас преподне, а односи се на пад авиона Боинг 737 у залив Џакарте (Индонезија), навела нас је да се запитамо шта се то догађа с летелицама америчког произвођача, али и - зашто је тачно ЕУ давне 2007. донела ову строгу меру за азијску земљу.
НЕКАДА СИНОНИМ ЗА ВАЗДУШНИ САОБРАЋАЈ, А ДАНАС РЕЂАЈУ ПЕХ ЗА ПЕХОМ: Може ли Боинг да поврати своје "златно доба"?
"ДУЖНИ КО ГРЧКА" А МИСЛИЛИ СМО ДА СУ НАЈБОГАТИЈИ: Знате ли која је земља најзадуженија на свету? (ФОТО)
"ЗА ДЛАКУ" ИЗБЕГНУТ ПОТПУНИ ПРЕКИД СТРУЈЕ: Пад фреквенције непознатог узрока могао да изазове мрак у целој Европи
Наиме, Европска унија је од 6. јула 2007. забранила свој "ваздушни простор", односно слетање на тло Старог континента свим индонежанским авио-компанијама, којих је пре 14 година било чак 51. Забрана је укључивала и националног превозника "Гаруда".
Дакле, пре скоро деценију и по, ЕУ је ревидирала своју "црну листу" авио-компанија које се сматрају несигурним, рекли су званичници у јуну 2007. Забрана је наступила након низа ваздушних несрећа у Индонезији и извештаја о погоршању безбедносних стандарда.
Ниједан индонежански превозник не лети у ЕУ, али та земља није једина "на мети" Европске уније.
Забрана, донета пре 14 година, свакако је донела извесну штету туристичкој индустрији ширег архипелага, јер су Европљани упозоравани да не користе индонежанске авио-компаније на транзитним рутама.
Један званичник извршне комисије ЕУ рекао је тада да су откривени недостаци у одржавању авиона, да се њихов рад сматра несигурним.
- То доводи до тешких несрећа, отуда и забране - рекао је, додајући да су се почетком 2000-их догодиле четири велике несреће, у којима су учествовале индонежанске компаније.
Нађиб Рипхат Кесоема, амбасадор Индонезије при ЕУ, рекао је тада да су "индонежанске авио-компаније безбедне и да се нада да ће ЕУ преиспитати своју одлуку".
Ипак, према речима званичника ЕУ, власти ове азијске земље су "предуго игнорисале упозорења о забрани" и онда је већ било касно.
Туристичке агенције које послују у ЕУ имале су обавезу да обавесте клијенте да су индонежанске авио-компаније убудуће на "црној листи", ако намеравају да продају аранжмане за неко од 17.000 острва на индонежанском архипелагу.