NAJBRŽIM PUTEM DO MORA u 2020. godini! Kroz celu Srbiju auto-putem, a OZLOGLAŠENA MAGISTRALA je prošlost!
Građani Srbije i svi oni koji prolaze kroz našu zemlju, od ovog leta će brže i lakše stizati do mora: u pravcima ka Grčkoj i Bugarskoj neće silaziti sa auto-puta, dok će ka Crnoj Gori umesto rizičnom Ibarskom magistralom dobrim delom kroz Srbiju putovati novim auto-putem.
Završetkom južnog i istočnog kraka Koridora 10 turisti iz Srbije do letovališta u Grčkoj i Bugarskoj praktično neće silaziti sa auto-puta, a od 19. decembra, kada bude otvorena deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca, na raspolaganju će imati auto-put Miloš Veliki sve od Surčina do Čačka, što je pravac ka crnogroskom primorju.
Pravi značaj izgradnje 110,8 kilometara auto-puta ove godine vozači se tako osetiti sledeće godine kada budu krenuli na more. Blagodeti novog auto-puta u Srbiji osetiće i vozači koji krenu na more u ili preko Bugarske.
Istočni krak koji u dužini od 86,9 kilometara povezuje auto-putem Niš i granicu sa Bugarskom svečano je otvoren početkom novembra, a prelazi se za svega 45 minuta. To znači da se praktično od Beograda pa sve do granice sa Bugarskom može stići bez semafora.
EU pre dve godine ukinula roming: Rezultati iznenađujući
MILOVAN JOVANOVIĆ O VUČIĆEVOJ INICIJATIVI: Protivnici "mini Šengena" žele haos na Balkanu!
"CRNI PETAK", ali IZ FOTELJE: Amerikanci potrošili 7,4 milijarde dolara u ONLAJN ŠOPINGU!
Inače, tu deonicu autoputa E80, od Niša, tačnije od Proseka (nedaleko od Niša) pa do bugarske granice, ukupne dužine 86,8 kilometara (Istočni krak Koridora 10) karakteriše 87 mostova, 5 savremeno opremljenih tunela i 5 saobraćajnih petlji. U kompletan istočni krak ugrađeno je oko 780.000 tona asfalta.
Najduži most je most broj 13 na deonici Crvena Reka - Čiflik, koji prelazi preko reke Nišave i železničke pruge Niš-Dimitrovgrad. Ukupna dužina tog mosta je 475 metara.
Vozači iz Beograda na putu ka Crnoj Gori će već od 19. decembra moći gotovo u potpunosti da zaobiđu ozloglašenu Ibarsku magistralu pošto će tada svečano biti otvorena još jedna deonica auto-puta "Miloš Veliki" od Surčina do Obrenovca u dužini od 17,6 kilometara.
Podsećanja radi, saobraćaj se već odvija na tri deonice ovog auto-puta od Obrenovca do Ljiga ukupne dužine od 62,7 kilometara.
U odnosu na prošlo leto, sada imamo tri nove deonice - Obrenovac-Ub, Ub-Lajkovac i Lajkovac-Ljig, dok je deonica Ljig-Čačak otvorena za saobraćaj još krajem 2016. Dakle, vozačima će od Surčina do Čačka biti na raspolaganju ukupno 120,6 kilometara auto-puta.
Do granice sa Crnom Gorom preostalo je da se završe još dve deonice: Preljina (Čačak) - Požega čija je izgradnja počela proletos i najzahtevnija deonica Požega-Boljare.
Takođe, u sastavu autoputa "Miloš Veliki" ili Koridora 11 biće i deonica Novi Beograd-Surčin na kojoj će radovi početi sledećeg proleća.
Što se putovanja do Grčke tiče, tu u odnosu na prošlo leto nema nikavih novina, s obzirom na to da su vozači i prošlog leta imali priliku da se upoznaju sa svih 26,3 kilometara novog južnog kraka Koridora 10 koji je otvoren za saobraćaj krajem maja.
Nova saobraćajnica donela je, tako, i velike uštede vremena pa se Grdelica sada prolazi i do sat vremena brže. Prema takvim računicama, u idealnim uslovima deonica od Beograda do Skoplja u dužini od 434 kilometara prelazi se za svega tri i po sata, ali treba imati u vidu da je na novom auto-putu kroz Grdeličku klisuru ograničenje brzine 100 kilometara na sat, odnosno u tunelima 80 km/h.
Od juče su počele da rade naplatne stanice Pirot istok, Pirot zapad, Bela Palanka, Niš Malča, Niš sever, Niš jug i Merošina. To znači da zatvoreni sistem naplate putarine funkcioniše od Beograda do Preševa (južni krak Koridora 10), odnosno od Beograda do Dimitrovgrada (istočni krak Koridora 10).
- Petlja "Niš istok" će biti zatvorena za saobraćaj do 31. decembra. Na dosadašnjim naplatnim stanicama "Niš" i "Doljevac" će biti podignute rampe i saobraćaj će biti usmeravan u skladu sa projektom saobraćajne signalizacije - poručuju u JP "Putevi Srbije".
U narednih 10 do 15 dana počinju radovi na Moravskom koridoru na lokaciji u okolini Kruševca. Moravski koridor, od Preljine do Pojata, koji bi trebalo da bude izgrađen do 2022. godine, povezaće koridore 10 i 11, kao i pola miliona ljudi koji žive u centralnoj Srbiji između ova dva grada, a biće i prvi "digitalni" auto-put u Srbiji.
Usaglašeni su svi detalji u pregovorima za potpisivanje komercijalnog ugovora za realizaciju ovog projekta, odnosno za povezivanje gradova Kruševca, Kraljeva, Trstenika i Vrnjačke Banje.
- To dalje znači da će predlog komercijalnog ugovora, s jedne strane konzorcijuma Behtel i ENKA i sa druge strane Vlade Srbije u ponedeljak biti na radnoj grupi Vlade, a verujem u četvrtak naredne nedelje na sednici vlade s nadom da će vlada usvojiti predlog komercijalnog ugovora - saopšteno je.
To dalje znači, da za 10 do 15 dana počinju radovi u okolini Kruševca budući da su država, Vlada i Ministarstvo pripremili prostor gde radovi mogu da počnu.
Još jedan italijanski grad nudi kuće za EVRO: Postoji SAMO JEDAN USLOV (VIDEO)
Nakon Leskovca i Novog Sada, NOVA FABRIKA STIŽE I U OVAJ SRPSKI GRAD: Posao za 2.000 RADNIKA!
Pre samo 20 godina OVI POSLOVI su bili u domenu naučne fantastike: Ovo su 5 ZANIMANJA koja su ZAPALILA INTERNET
SRBIJA JE PUNA OVOG RESURSA: SVI GA BACAMO, a donosi ZARADU OD 500 MILIONA EVRA godišnje
SRBIJA PRAVI "LUKE BEZ MORA" i POSTAJE "KAPIJA SOLUNA" i centar Evrope, a iza svega stoje Rusija i Kina!
BONUS VIDEO: OVO ZAISTA POSTOJI?!" Pogledajte NAJNEVEROVATNIJA mesta na planeti koja se mogu videti samo preko GUGL MAPA (VIDEO)