NEMA VIŠE OBROKA NA LETOVIMA JEDNE AVIOKOMPANIJE? Razlog nisu finansije - najavili su još jednu veliku izmenu
Navike putnika su direktno uticale na odluku
Nacionalni avio-prevoznik Japana, Naime, Japan Airlines (JAL) traži od putnika da "preskoče" obroke na letovima, posebno onim noćnim.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/07/30/registracija_0.jpg?itok=j8ydhcj2)
KAKVA SU NOVA PRAVILA IGRE? Od 5. jula vozači će teže do registracije, neki će morati da izdvoje i do 1.000 evra
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/05/14/profimedia-0254730793.jpg?itok=rNaNGgdq)
NA CRNOJ LISTI EU: Otkriveno je zašto avioni iz Indonezije ne smeju da sleću na tlo Evrope
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/01/09/2021-01-08t091253z_531528103_rc2l3l9qb3b0_rtrmadp_3_health-coronavirus-japan.jpg?itok=mVH3vzdZ)
"DUŽNI KO GRČKA" A MISLILI SMO DA SU NAJBOGATIJI: Znate li koja je zemlja najzaduženija na svetu? (FOTO)
Kako navode, ne radi se o smanjenju troškova, već o smanjenju rasipanja hrane. Procedura je takva da JAL priprema obroke za svakog putnika na letu, a u većini slučajeva - oni prespavaju obroke.
Takođe poručuju da mnogi putnici radije jedu grickalice nego konkretnu hranu, te da se bacaju velike količine hrane. Ova mera je, dakle, donesena iz etičkog, a ne finansijskog razloga, piše Bizlife.
Program je inspirisan ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih Nacija, i japanske firme su postale vrlo konkurentne u tom pogledu. Bilo je i "probnog leta", u novembru, na relaciji od Bangkoka do aerodroma Haneda, koji traje od 22:40h do 05:40h.
Nije bio veliki izazov sprovesti ovu ideju, budući da manje ljudi leti tokom pandemije, a klijenti mogu otkazati svoj obrok onlajn ili telefonskim pozivom.
JAL je takođe počeo da reciklira i uniforme u pamučna vlakna, a stjuardese koriste Ajped uređaje na letovima, kako bi smanjile papir koji se štampa. Više nema ni obraćanja poput "dame" i "gospodo", već se koriste rodno neutralniji izrazi, recimo, "putnici, pažnja".