NEMA VIŠE OBROKA NA LETOVIMA JEDNE AVIOKOMPANIJE? Razlog nisu finansije - najavili su još jednu veliku izmenu
Navike putnika su direktno uticale na odluku
Nacionalni avio-prevoznik Japana, Naime, Japan Airlines (JAL) traži od putnika da "preskoče" obroke na letovima, posebno onim noćnim.
KAKVA SU NOVA PRAVILA IGRE? Od 5. jula vozači će teže do registracije, neki će morati da izdvoje i do 1.000 evra
NA CRNOJ LISTI EU: Otkriveno je zašto avioni iz Indonezije ne smeju da sleću na tlo Evrope
"DUŽNI KO GRČKA" A MISLILI SMO DA SU NAJBOGATIJI: Znate li koja je zemlja najzaduženija na svetu? (FOTO)
Kako navode, ne radi se o smanjenju troškova, već o smanjenju rasipanja hrane. Procedura je takva da JAL priprema obroke za svakog putnika na letu, a u većini slučajeva - oni prespavaju obroke.
Takođe poručuju da mnogi putnici radije jedu grickalice nego konkretnu hranu, te da se bacaju velike količine hrane. Ova mera je, dakle, donesena iz etičkog, a ne finansijskog razloga, piše Bizlife.
Program je inspirisan ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih Nacija, i japanske firme su postale vrlo konkurentne u tom pogledu. Bilo je i "probnog leta", u novembru, na relaciji od Bangkoka do aerodroma Haneda, koji traje od 22:40h do 05:40h.
Nije bio veliki izazov sprovesti ovu ideju, budući da manje ljudi leti tokom pandemije, a klijenti mogu otkazati svoj obrok onlajn ili telefonskim pozivom.
JAL je takođe počeo da reciklira i uniforme u pamučna vlakna, a stjuardese koriste Ajped uređaje na letovima, kako bi smanjile papir koji se štampa. Više nema ni obraćanja poput "dame" i "gospodo", već se koriste rodno neutralniji izrazi, recimo, "putnici, pažnja".