NESTAŠICA U KINI: Neverovatne količine internet porudžbina odrazile se na proizvođače!
Prinudno ostajanje kod kuće u vreme pandemije povećalo je kupovinu preko interneta, a zbog nestašice brodskih kontejnera u Kini javlja problem kašnjenja te robe.
Prema informacijama kompanije Cargo-partner, kupci su najviše kupovali kancelarijski nameštaj za kuću, laptopovi, sportska oprema za vežbanje kod kuće, nameštaja za bašte.
PENZIONERIMA PO 5.000 DINARA POMOĆI! Evo kada će i kako bonus biti isplaćen
MINISTARKA PRIVREDE NAJAVILA: Biće pomoći za celokupnu privredu, odlučivaćemo po prioritetima
OGLASILA SE REKTORKA UNIVERZITETA U BEOGRADU: Da li će biti onlajn polaganja ispita?
To je roba koja se uglavnom isporučuje direktno kupcu, često iz same fabrike u Kini, okeanom u brodskim kontejnerima do kućnog praga.
Nakon početka pandemije koronavirusa u Kini, njihove fabrike ostale su zatvorene još dva meseca, što je stvorilo problem nedostatka proizvoda koji se šalju u Evropu, a zatvoreni Evropljani radili su jedino što su mogli – naručivali proizvode onlajn kao nikada do sada.
Privredni pad Kine odrazio se na ceo svet, što zbog zaustavljanja lanca proizvodnje u prvim mesecima epidemije u Kini, što zbog smanjenja proizvodnje u državama koje su uvozile sirovine i poluproizvode iz te zemlje.
Sa druge strane, mnogi pomorski prevoznici su redukovali dinamiku polazaka, usled smanjenja tražnje, ali i kapaciteta.
Neravnomernost izvoza i uvoza, nakon ponovnog pokretanja proizvodnje, dovela je do velike neravnoteže u transportnoj opremi, tako da je situacija takva da su kineske luke suočene sa nedostatkom praznih kontejnera za transport.
Nakon naglog pokretanja privrede u mnogim zemljama, a trudeći se da nadomeste prethodnu višemesečnu stagnaciju, mnoge kompanije su odlučile da pojačaju svoje uvozne kapacitete.
Sada je potrebno više vremena da se kontejneri iz evropskih luka fizički vrate u Kinu, kako bi ponovo bili operativni za uvozni transport robe.
Iz navedenih razloga, a ujedno i pauze za kinesku Novu godinu, prevoz robe pomorskim putem, kao ekonomski najisplativija opcija, praktično je prebukiran sve do marta naredne godine.
Na tržištu nema ni dovoljno brodova za iznajmljivanje jer je globalna trgovačka flota popunjena trenutnom potražnjom, a „čepovi“ se formiraju na skoro svim čvorištima.
Većina brodova i kontejnera slata je za SAD jer je tu potražnja bila najveća.
Direktor prodaje i razvoja špediterske kompanije Cargo-partner Nebojša Ðekić kaže da ta kompanija svojim korisnicima pomaže da izbegnu kašnjenja, bržim, premium servisom za kontejnerski transport korišćenjem luka Koper i Trst, Adria PRIORITY Expreš.
Kaže da je tranzitno vreme iz glavnih luka sa Dalekog istoka do glavnih luka Jadrana pet do osam dana brže u odnosu na luke Severnog mora.