НЕСТАШИЦА У КИНИ: Невероватне количине интернет поруџбина одразиле се на произвођаче!
Принудно остајање код куће у време пандемије повећало је куповину преко интернета, а због несташице бродских контејнера у Кини јавља проблем кашњења те робе.
Према информацијама компаније Царго-партнер, купци су највише куповали канцеларијски намештај за кућу, лаптопови, спортска опрема за вежбање код куће, намештаја за баште.
ПЕНЗИОНЕРИМА ПО 5.000 ДИНАРА ПОМОЋИ! Ево када ће и како бонус бити исплаћен
МИНИСТАРКА ПРИВРЕДЕ НАЈАВИЛА: Биће помоћи за целокупну привреду, одлучиваћемо по приоритетима
ОГЛАСИЛА СЕ РЕКТОРКА УНИВЕРЗИТЕТА У БЕОГРАДУ: Да ли ће бити онлајн полагања испита?
То је роба која се углавном испоручује директно купцу, често из саме фабрике у Кини, океаном у бродским контејнерима до кућног прага.
Након почетка пандемије коронавируса у Кини, њихове фабрике остале су затворене још два месеца, што је створило проблем недостатка производа који се шаљу у Европу, а затворени Европљани радили су једино што су могли – наручивали производе онлајн као никада до сада.
Привредни пад Кине одразио се на цео свет, што због заустављања ланца производње у првим месецима епидемије у Кини, што због смањења производње у државама које су увозиле сировине и полупроизводе из те земље.
Са друге стране, многи поморски превозници су редуковали динамику полазака, услед смањења тражње, али и капацитета.
Неравномерност извоза и увоза, након поновног покретања производње, довела је до велике неравнотеже у транспортној опреми, тако да је ситуација таква да су кинеске луке суочене са недостатком празних контејнера за транспорт.
Након наглог покретања привреде у многим земљама, а трудећи се да надоместе претходну вишемесечну стагнацију, многе компаније су одлучиле да појачају своје увозне капацитете.
Сада је потребно више времена да се контејнери из европских лука физички врате у Кину, како би поново били оперативни за увозни транспорт робе.
Из наведених разлога, а уједно и паузе за кинеску Нову годину, превоз робе поморским путем, као економски најисплативија опција, практично је пребукиран све до марта наредне године.
На тржишту нема ни довољно бродова за изнајмљивање јер је глобална трговачка флота попуњена тренутном потражњом, а „чепови“ се формирају на скоро свим чвориштима.
Већина бродова и контејнера слата је за САД јер је ту потражња била највећа.
Директор продаје и развоја шпедитерске компаније Царго-партнер Небојша Ђекић каже да та компанија својим корисницима помаже да избегну кашњења, бржим, премиум сервисом за контејнерски транспорт коришћењем лука Копер и Трст, Адриа PRIORITY Expreš.
Каже да је транзитно време из главних лука са Далеког истока до главних лука Јадрана пет до осам дана брже у односу на луке Северног мора.