Nisu mogli da podnesu njihovu dominaciju! Evo zašto se Ford i Ferari ne vole
Rivali od davnina.
Istorija je prepuna rivaliteta, naročito onih među poznatim ličnostima. Većina je nastajala zbog nečijeg odmeravanja snaga ili ponosa, a neretko je u pitanju i kombinacija ova dva motiva. Naravno, najzanimljivija su ona suparništva koja su pretočena u legendarne priče.
NOSIO IH DO POSLEDNJEG DANA: Čuvene Napoleonove ČIZME prodate na AUKCIJI (FOTO/VIDEO)
KINA UVELA SANKCIJE AMERICI! Peking ekspresno odgovorio na zakon o Hongkongu koji je usvojio Vašington!
PRONAŠLI RUPU U ZAKONU: Nemačka dozvolila prodaju i čuvanje KRIPTOVALUTA u bankama
Vredi pomenuti priču o tome kako je Henri Ford II pokušao da kupi Ferrari 1963. godine započevši tako svađu sa Encom Ferarijem – moćnim čovekom koji je bio vlasnik istoimenog italijanskog proizvođača automobila. Ova zanimljiva priča, koju prenosi Forbs, o sukobu dva moćna čoveka automobilske industrije, dostići će svoj vrhunac u holivudskom ostvarenju "Ford protiv Ferarija" (Ford v. Ferrari) u kome glavne uloge tumače Met Dejmon i Kristijan Bejl.
Naime, priča govori o propalom poslu i reakciji tvrdoglavog, egoističnog automobilskog giganta, koji je bio spreman da potroši 25 miliona dolara i hiljade inženjerskih radnih sati kako bi osvetio svoj povređeni ponos.
Za Forda je to značilo pobijediti Ferarija u najprestižnijoj automobilskoj utrci "24 sata Le Mana" kojom je "Propeti konj" dominirao kroz istoriju. Ova priča, zapravo, počinje 1960. godine. Američke potrošačke navike su se menjale onako kako su mlađe generacije sazrevale. Prvi put u istoriji mladi su bili važniji za američke kompanije od njihovih roditelja.
Mladi su imali dovoljno novca koji su želeli da troše na stvari, automobile i kuće, za razliku od svojih roditelja koji su se vodili principom "ušteđen novac je zarađen novac".
Oni koji su preživeli svjetsku krizu i Drugi svetski rat tražili su jednostavnost kad su automobili u pitanju. S druge strane, mladi su želeli moćne automobile i cenili su brzinu i izgled više nego bezbednost i udobnost. Želeli su sportske automobile i ta činjenica nije promakla kompaniji Ford.
Godine 1962. Ford je ispao iz velikog prodajnog lanca zahvaljujući neuspešnim proizvodima, poput Edsela, i sve većoj popularnosti suparničkih proizvođača – GM-a i Chryslera.
Generalni direktor Forda, Henri Ford II, najstariji unuk osnivača kompanije Henrija Forda, tražio je načine kako bi stvari okrenuo u povoljnijem smeru. Rukovodstvo kompanije uverilo ga je da je jedini pravi odgovor na trenutnu situaciju – sportski auto. Postojao je samo jedan problem – Ford nije imao sportski auto u svom portfoliju i nije bilo planova za njegovu izradu (legendarni Mustang bio je još godinama udaljen od svoje proizvodnje).
Jedini način da se jedno takvo Fordovo vozilo nađe na tržištu bio je – nabaviti ga. Tada se rodila ideja o kupovini Ferrarija, koji je tih godina bio samo kompanija za proizvodnju trkačkih automobila i koja je prodavala "civilne" automobile samo da bi mogla da finansira svoje poslove.
U proleće 1963. godine, nakon višemjesečnih pregovora, činilo se da je dogovor blizu. Ford je hteo da plati Encu Ferariju 10 miliona dolara za njegovu kompaniju i celokupnu imovinu. Enco, koji je bio bivši vozač trka, hteo je da sklopi dogovor sa Fordom jer bi ga to oslobodilo tereta svakodnevnog vođenja kompanije. Međutim, u ugovoru se nalazila klauzula koja kaže da će Ford kontrolisati budžet i, prema tome, donositi sve odluke koje se tiču trkačkog tima Ferarija.
Enco nije bio voljan da se odrekne kontrole nad programom moto-sporta svoje kompanije i rekao je predstavnicima Forda da nikada neće prodati kompaniju pod tim uslovima niti će je, dodao je, prodati "ružnoj kompaniji koja pravi ružne automobile u ružnoj fabrici". Takođe se priča da je lično vređao Henrija Forda II.
Kako bi dodatno uvredio Forda, Enco Ferari je većinski deo u svojoj kompaniji prodao italijanskom proizvođaču automobila – Fijatu.
Pojedini direktori Forda tvrdili su da Enco uopšte nije ozbiljno prodavao kompaniju Fordu, već je samo pregovarao s njim kako bi izvršio pritisak na Fiat da bi postigao visoku cenu.
Pre samo 20 godina OVI POSLOVI su bili u domenu naučne fantastike: Ovo su 5 ZANIMANJA koja su ZAPALILA INTERNET
OVAKO IZGLEDA NOVI EVRO! Uvedena jedna KLJUČNA PROMENA, omiljena valuta OD DANAS DRUGAČIJA
POTPUNA ZABRANA! U ovom gradu od APRILA više nećete moći da koristite SLAMČICE I PLASTIČNE KESE!
Ova GLJIVA se koristila i pre Hrista, a napitak od nje LEČI skoro sve! Darko ga pravi u svojoj kući
OČAJNIČKE MERE: Kuće u prelepim gradovima i selima prodaju za JEDAN EVRO! Ako nudite bar malo više, dobićete bonus (VIDEO)