OD KOGA ĆE SRBIJA KUPITI VOZOVE: Za brzu prugu potrebne nove kompozicije koje će saobraćati između Beograda i Novog Sada
Prve dve deonice, od Beograda do Stare Pazove i od Stare Pazove do Novog Sada, trebalo bi da budu završene do kraja 2021. godine
Srbija još nema vozove koji će tutnjati 200 na sat novim brzim kolosekom između Beograda i Novog Sada na pruzi Beograd-Budimpešta, ali se priprema za nabavku kompozicija. Ne zna se još od koga ćemo kupiti vozove, ali zna se kakvi su nam potrebni.
"Naša privreda se dobro drži" Brnabić najavila NASTAVAK PODRŠKE za ugrožene sektore
VIRUS ZANATLIJAMA ŠIROM SRBIJE ISPRAZNIO DŽEPOVE: Šminkeri mesecima bez zarade, a tračak nade imaju samo frizeri
ČUVENO LETOVALIŠTE NA JADRANU IMA NOVA PRAVILA: Turisti će morati da OBRATE PAŽNJU na važnu stvar
U Ministarstvu građevinarstva i saobraćaja ističu da vozovi koji će saobraćati brzom prugom moraju da budu po svim evropskim propisima i standardima, bez obzira na to ko je proizvođač i kako će se nabaviti.
- Izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada, a uskoro i od Novog Sada do Subotice i granice sa Mađarskom, radi se prema propisima i standardima EU, a pruga će biti izgrađena za vozove koji će se kretati brzinama do 200 kilometara na čas - ističu u resornom ministarstvu i dodaju da još nije odlučeno koji će vozovi ići brzom prugom.
O tome se još razgovara i potrebno je da budu usaglašene performanse vozova sa performansama brze pruge. Fond putničkih vozova koji saobraća našim prugama je prethodnih godina već obnovljen i modernizovan nabavkom 48 novih elektromotornih i dizelmotornih vozova, ali ovde je reč o vozovima za prugu velike brzine, kakva do sada nije postojala u Srbiji.
Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Branislav Bošković kaže da su prethodnih godina srpske železnice obnovile vozni park, ali da su te garniture pogodne za međugradski i regionalni saobraćaj, koji podrazumeva više stajanja.
- Vozove koji nam sada trebaju proizvode Francuzi, Švajcarci, Rusi i Nemci. Naravno, i Kinezi su nezaobilazni, a oni već prave kompozicije koje jure do 400 kilometara na čas. Ima mnogo segmenata koji će uticati na izbor kompanije od koje ćemo kupiti vozila. Jer, osim tehničkih parametara, zavisi i poreklo prodavca, a i politika je segment koji nije zanemarljiv. Na deonici od Novog Sada do Beograda vozovi će ići od 140 do 200 na sat. To je potpuno racionalna odluka, jer zbog blizine objekata i konfiguracije terena bi na pojedinim delovima bilo preskupo podizanje brzine do 200 kilometara na čas - objašnjava Bošković.
Bošković napominje da je trasa između Novog Sada i Beograda zahtevnija nego deonica od Srpske Atine ka Subotici, jer je deo koji je tek u planu za izgradnju jednostavniji, pošto pruga prolazi kroz ravnicu.
- Vijadukt i tunel u Čortanovcima su bili pravi izazov za građevince na prvih 110 kilometara brze pruge kroz Srbiju. Na potezu ka granici sa Mađarskom, najobimniji posao će biti rekonstrukcija čvora Vrbas - smatra profesor.
Prve dve deonice, od Beograda do Stare Pazove i od Stare Pazove do Novog Sada, trebalo bi da budu završene do kraja 2021. godine.
Prvi deo od stanice Beograd Centar do Stare Pazove, gradi kineski konzorcijum Čajna Relvej Internešnl i Čajna Komjunikejšns Konstrakšn Kompani.
Vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita kineske Eksim banke.
HRVATI BEZ ŽUTE BANKE: Tokom prvih šest meseci uplovilo samo šest STRANIH KRUZERA
GLEDAJU U SVAKOG TURISTU KAO U BOGA: Crnogorci imaju još JEDNU NADU da spasu turističku sezonu
GRAĐANI, OBRATITE PAŽNJU! Ko otplaćuje kredit, rok za prijavu je do sutra
EPIDEMIJA KOJA JE SA SOBOM DONELA NOVI NAČIN ŽIVOTA: Kako nam je korona promenila potrošačke navike i prioritete
POGLED SA VRHA KABLARA VREDI MILION DOLARA: Bog nije štedeo kad je ovde prirodi delio lepotu (FOTO)