ОД КОГА ЋЕ СРБИЈА КУПИТИ ВОЗОВЕ: За брзу пругу потребне нове композиције које ће саобраћати између Београда и Новог Сада
Прве две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, требало би да буду завршене до краја 2021. године
Србија још нема возове који ће тутњати 200 на сат новим брзим колосеком између Београда и Новог Сада на прузи Београд-Будимпешта, али се припрема за набавку композиција. Не зна се још од кога ћемо купити возове, али зна се какви су нам потребни.
"Наша привреда се добро држи" Брнабић најавила НАСТАВАК ПОДРШКЕ за угрожене секторе
ВИРУС ЗАНАТЛИЈАМА ШИРОМ СРБИЈЕ ИСПРАЗНИО ЏЕПОВЕ: Шминкери месецима без зараде, а трачак наде имају само фризери
ЧУВЕНО ЛЕТОВАЛИШТЕ НА ЈАДРАНУ ИМА НОВА ПРАВИЛА: Туристи ће морати да ОБРАТЕ ПАЖЊУ на важну ствар
У Министарству грађевинарства и саобраћаја истичу да возови који ће саобраћати брзом пругом морају да буду по свим европским прописима и стандардима, без обзира на то ко је произвођач и како ће се набавити.
- Изградња брзе пруге од Београда до Новог Сада, а ускоро и од Новог Сада до Суботице и границе са Мађарском, ради се према прописима и стандардима ЕУ, а пруга ће бити изграђена за возове који ће се кретати брзинама до 200 километара на час - истичу у ресорном министарству и додају да још није одлучено који ће возови ићи брзом пругом.
О томе се још разговара и потребно је да буду усаглашене перформансе возова са перформансама брзе пруге. Фонд путничких возова који саобраћа нашим пругама је претходних година већ обновљен и модернизован набавком 48 нових електромоторних и дизелмоторних возова, али овде је реч о возовима за пругу велике брзине, каква до сада није постојала у Србији.
Професор Саобраћајног факултета у Београду Бранислав Бошковић каже да су претходних година српске железнице обновиле возни парк, али да су те гарнитуре погодне за међуградски и регионални саобраћај, који подразумева више стајања.
- Возове који нам сада требају производе Французи, Швајцарци, Руси и Немци. Наравно, и Кинези су незаобилазни, а они већ праве композиције које јуре до 400 километара на час. Има много сегмената који ће утицати на избор компаније од које ћемо купити возила. Јер, осим техничких параметара, зависи и порекло продавца, а и политика је сегмент који није занемарљив. На деоници од Новог Сада до Београда возови ће ићи од 140 до 200 на сат. То је потпуно рационална одлука, јер због близине објеката и конфигурације терена би на појединим деловима било прескупо подизање брзине до 200 километара на час - објашњава Бошковић.
Бошковић напомиње да је траса између Новог Сада и Београда захтевнија него деоница од Српске Атине ка Суботици, јер је део који је тек у плану за изградњу једноставнији, пошто пруга пролази кроз равницу.
- Вијадукт и тунел у Чортановцима су били прави изазов за грађевинце на првих 110 километара брзе пруге кроз Србију. На потезу ка граници са Мађарском, најобимнији посао ће бити реконструкција чвора Врбас - сматра професор.
Прве две деонице, од Београда до Старе Пазове и од Старе Пазове до Новог Сада, требало би да буду завршене до краја 2021. године.
Први део од станице Београд Центар до Старе Пазове, гради кинески конзорцијум Чајна Релвеј Интернешнл и Чајна Комјуникејшнс Констракшн Компани.
Вредност уговора је 350,1 милиона долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке.
ХРВАТИ БЕЗ ЖУТЕ БАНКЕ: Током првих шест месеци упловило само шест СТРАНИХ КРУЗЕРА
ГЛЕДАЈУ У СВАКОГ ТУРИСТУ КАО У БОГА: Црногорци имају још ЈЕДНУ НАДУ да спасу туристичку сезону
ГРАЂАНИ, ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ! Ко отплаћује кредит, рок за пријаву је до сутра
ЕПИДЕМИЈА КОЈА ЈЕ СА СОБОМ ДОНЕЛА НОВИ НАЧИН ЖИВОТА: Како нам је корона променила потрошачке навике и приоритете
ПОГЛЕД СА ВРХА КАБЛАРА ВРЕДИ МИЛИОН ДОЛАРА: Бог није штедео кад је овде природи делио лепоту (ФОТО)