PLJUŠTALE ŽALBE: Evo na šta su se NAJČEŠĆE građani žalili inspekciji tokom VANREDNOG STANJA u Srbiji
Građani su se tokom prvog talasa pandemije pored podizanja cena, najčešće žalili i na odbijene reklamacije, neregistrovane maloprodaje ili neizdavanje fiskalnih računa
Tokom vanrednog stanja građani i privreda uputili su preko jedinstvenog Kontakt centra inspekcija 3.355 predstavki, objavljeno je u biltenu NALED-a.
KORONA VIRUS IM NE MOŽE NIŠTA! Zahvaljujući vrednim radnicima u Miloševoj Crnući niču novi kilometri asfalta (FOTO)
Teške teme, još teži dogovor: Lideri EU još uvek bez konsenzusa o paketu za oporavak!
ZA RUKOM MU JE POŠLO NEŠTO SASVIM NEOBIČNO: Umesto rakije kroz srpski kazan je poteklo meksičko piće! (FOTO)
Građani su se tokom prvog talasa pandemije pored podizanja cena, najčešće žalili i na odbijene reklamacije, neregistrovane maloprodaje ili neizdavanje fiskalnih računa.
- Iako su inspektori brzo postupali po prijavama, verujem da bi radili još efikasnije, kad bi se mlade generacije zainteresovale i više birale ovaj poziv, čime bi se popravila starosna struktura zaposlenih u inspekcijama koja sada u proseku iznosi 57 godina - izjavila je direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan (EIB) Žužana Hargitai.
EIB podržava reformu inspekcijskih službi u Srbiji, a Hargitai smatra da bi inspektore u radu trebalo motivisati tako što bi im se omogućilo da redovno napreduju, kao i da kvalitetan kadar bude adekvatno nagrađen.
Prema podacima za 2019. i 2020. godinu građani su se Tržišnoj inspekciji najviše obraćali zbog nezakonitog podizanja cena u trgovinskim radnjama (61 procenata), po 27 odsto prijava bilo je za sektor uslužnih delatnosti i zbog neprihvatanja reklamacija.
A značajan broj prijava bio je i zbog neregistrovanih radnji i neizdavanja računa, navodi NALED.
Od prijava koje je nadležna inspekcija podnela sudu, izrečeno je 536 kazni, četiri prijave su odbijene, jedna presuda bila je oslobađajuća a jedan postupak je obustavljen.
Najčešće izricane presude odnosile su se na zabranu obavljanja delatnosti za neregistrovane radnje, privremeno oduzimanje robe i otklanjanje nedostataka po Zakonu o turizmu.
Tržišna inspekcija u poslednjih godinu i po dana na teren je izlazila u proseku 65 puta dnevno i obavila 36.000 nadzora i to sa tek 350 inspektora, a najviše zbog sumnji u nezakonito podizanje cena.
- Građani ovu inspekciju vide kao najzaslužniju za suzbijanje sive ekonomije, više i od predsednika države i Vlade, što potvrđuje 18 procenata ispitanika u NALED-ovom istraživanju stavova o sivoj ekonomiji - navodi se u Biltenu te organizacije.
Kontakt centar radi tri meseca a ukupan broj predstavki građana i privrede je 4.422, a od toga 34 odsto predmeta bilo je iz nadležnosti Tržišne inspekcije.
MUKA UDARILA NA SRPSKE VOĆARE! Milosavljevići ostali bez roda, a župski vinogradi ove godine "pričaju tužne priče"
"DOLARU SE LOŠE PIŠE" Mračne prognoze analitičara za američku valutu
VELIKE PROMENE U OTPLATI KREDITA! Pogledajte računicu na primeru od 500.000 dinara i koliko ćete uštedeti
Nevolje u komšijskom dvorištu! Hrvatska privreda pred kolapsom: Umesto profita i rasta, pljušte otkazi!
RADNICI FIJATA OD SUTRA NA PLAĆENOM ODSUSTVU: Primaće naknadu od 65 odsto zarade