ПЉУШТАЛЕ ЖАЛБЕ: Ево на шта су се НАЈЧЕШЋЕ грађани жалили инспекцији током ВАНРЕДНОГ СТАЊА у Србији
Грађани су се током првог таласа пандемије поред подизања цена, најчешће жалили и на одбијене рекламације, нерегистроване малопродаје или неиздавање фискалних рачуна
Током ванредног стања грађани и привреда упутили су преко јединственог Контакт центра инспекција 3.355 представки, објављено је у билтену НАЛЕД-а.
КОРОНА ВИРУС ИМ НЕ МОЖЕ НИШТА! Захваљујући вредним радницима у Милошевој Црнући ничу нови километри асфалта (ФОТО)
Тешке теме, још тежи договор: Лидери ЕУ још увек без консензуса о пакету за опоравак!
ЗА РУКОМ МУ ЈЕ ПОШЛО НЕШТО САСВИМ НЕОБИЧНО: Уместо ракије кроз српски казан је потекло мексичко пиће! (ФОТО)
Грађани су се током првог таласа пандемије поред подизања цена, најчешће жалили и на одбијене рекламације, нерегистроване малопродаје или неиздавање фискалних рачуна.
- Иако су инспектори брзо поступали по пријавама, верујем да би радили још ефикасније, кад би се младе генерације заинтересовале и више бирале овај позив, чиме би се поправила старосна структура запослених у инспекцијама која сада у просеку износи 57 година - изјавила је директорка Европске банке за обнову и развој за Западни Балкан (ЕИБ) Жужана Харгитаи.
ЕИБ подржава реформу инспекцијских служби у Србији, а Харгитаи сматра да би инспекторе у раду требало мотивисати тако што би им се омогућило да редовно напредују, као и да квалитетан кадар буде адекватно награђен.
Према подацима за 2019. и 2020. годину грађани су се Тржишној инспекцији највише обраћали због незаконитог подизања цена у трговинским радњама (61 процената), по 27 одсто пријава било је за сектор услужних делатности и због неприхватања рекламација.
А значајан број пријава био је и због нерегистрованих радњи и неиздавања рачуна, наводи НАЛЕД.
Од пријава које је надлежна инспекција поднела суду, изречено је 536 казни, четири пријаве су одбијене, једна пресуда била је ослобађајућа а један поступак је обустављен.
Најчешће изрицане пресуде односиле су се на забрану обављања делатности за нерегистроване радње, привремено одузимање робе и отклањање недостатака по Закону о туризму.
Тржишна инспекција у последњих годину и по дана на терен је излазила у просеку 65 пута дневно и обавила 36.000 надзора и то са тек 350 инспектора, а највише због сумњи у незаконито подизање цена.
- Грађани ову инспекцију виде као најзаслужнију за сузбијање сиве економије, више и од председника државе и Владе, што потврђује 18 процената испитаника у НАЛЕД-овом истраживању ставова о сивој економији - наводи се у Билтену те организације.
Контакт центар ради три месеца а укупан број представки грађана и привреде је 4.422, а од тога 34 одсто предмета било је из надлежности Тржишне инспекције.
МУКА УДАРИЛА НА СРПСКЕ ВОЋАРЕ! Милосављевићи остали без рода, а жупски виногради ове године "причају тужне приче"
"ДОЛАРУ СЕ ЛОШЕ ПИШЕ" Мрачне прогнозе аналитичара за америчку валуту
ВЕЛИКЕ ПРОМЕНЕ У ОТПЛАТИ КРЕДИТА! Погледајте рачуницу на примеру од 500.000 динара и колико ћете уштедети
Невоље у комшијском дворишту! Хрватска привреда пред колапсом: Уместо профита и раста, пљуште откази!
РАДНИЦИ ФИЈАТА ОД СУТРА НА ПЛАЋЕНОМ ОДСУСТВУ: Примаће накнаду од 65 одсто зараде