POPILI STE PIĆE, A POTOM SAZNALI DA NE RADI APARAT ZA KARTICE: Rešenje za ovu situaciju postoji!
Koliko puta vam se deslio da dođete na kasu sa punim kesama ili da naručite piće, ili da sipate gorivo, a da vam potom kažu da trenutno ne primaju kartice, koje vi jedino kao sredstvo plaćanja, kod sebe i imate.
Ovu oblast regulisao je i Zakon o zaštiti potrošača, ali poznavaoci kažu da se i propisi na kraju svode na to da je rešenje ovakve neprijatne situacije zapravo stvar dogovora.
NAJVEĆI ULOG NA SVETU: Biznismen položio PET MILIONA DOLARA na Trampovu pobedu, ako se ostvari čeka ga paprena cifra
HRVATSKA EKONOMIJA NA IZDISAJU: U poseldnjih devet meseci izvoz drastično opao, spoljnotrgovinski deficit se meri milijardama
BREGZIT OD 900 MILIJARDI DOLARA: Ogroman novac je u igri dok se pregovori nastavljaju
Ono što je najbitnijie jeste da prodavci potrošače moraju da obaveste o mogućnostima odnosno nemogućnostima plaćanja. Jednostavno, neophodno je da obaveštenje o načinu plaćanja bude jasno istaknuto pre same kupovine.
U slučaju da to nisu uradili stvar se rešava dogovorom i nikako drugačije.
To praktično stoji i u Zakonu o zaštiti potrošača, a koji kaže da je trgovac dužan da potrošača pre kupovine robe ili usluga informiše o načinu plaćanja. Tako recimo, ako obratite pažnju, na veb prodavnicama jasno se naglašavaju načini i mogućnosti plaćanja - plaćanje kešom, odnosno pouzećem ili karticom, ili su na raspolaganju oba načina.
Takav pristup treba da postoji i uživo, odnosno i u kafićima, prodavnicama, buticima...
To potvrđuje i predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović koji kaže da je neophodno da trgovci imaju upozorenje ukoliko ne primaju kartice.
- To potrošača može da dovede u vrlo neprijatnu situaciju, te ukoliko nema keša kod sebe bude primoran da recimo ostavi svoja dokumenta dok ne donese novac, ili da pozove prijatelja u pomoć. Potrebno je uvesti red u tu oblast i sankcije za one koji nemaju obaveštenje o tome da ne primaju karticu - navodi se.
Bez obzira, kako kaže, da li pos terminal ne radi samo u tom trenutku ili ga uopšte ne koriste, prodavac je dužan da spreči takvu neprijatnu situaciju jasno istaknutim obaveštenjem, ističe Papović, a ukoliko dođe do takve situacije stvar je dogovora kako će se rešiti.
Možda zato nije loše da kod sebe u novčlaniku ili negde u automobili uvek imate "neki zaboravljen dinar".
Nije loše znati i da ukoliko je iznos koji treba da platite mali, prodavac može da odbije da vam proizvod naplati bezgotovinski. I na to imaju pravo, ali o tome takođe treba da vas obaveste.