ПОПИЛИ СТЕ ПИЋЕ, А ПОТОМ САЗНАЛИ ДА НЕ РАДИ АПАРАТ ЗА КАРТИЦЕ: Решење за ову ситуацију постоји!
Колико пута вам се деслио да дођете на касу са пуним кесама или да наручите пиће, или да сипате гориво, а да вам потом кажу да тренутно не примају картице, које ви једино као средство плаћања, код себе и имате.
Ову област регулисао је и Закон о заштити потрошача, али познаваоци кажу да се и прописи на крају своде на то да је решење овакве непријатне ситуације заправо ствар договора.
НАЈВЕЋИ УЛОГ НА СВЕТУ: Бизнисмен положио ПЕТ МИЛИОНА ДОЛАРА на Трампову победу, ако се оствари чека га папрена цифра
ХРВАТСКА ЕКОНОМИЈА НА ИЗДИСАЈУ: У поселдњих девет месеци извоз драстично опао, спољнотрговински дефицит се мери милијардама
БРЕГЗИТ ОД 900 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРА: Огроман новац је у игри док се преговори настављају
Оно што је најбитнијие јесте да продавци потрошаче морају да обавесте о могућностима односно немогућностима плаћања. Једноставно, неопходно је да обавештење о начину плаћања буде јасно истакнуто пре саме куповине.
У случају да то нису урадили ствар се решава договором и никако другачије.
То практично стоји и у Закону о заштити потрошача, а који каже да је трговац дужан да потрошача пре куповине робе или услуга информише о начину плаћања. Тако рецимо, ако обратите пажњу, на веб продавницама јасно се наглашавају начини и могућности плаћања - плаћање кешом, односно поузећем или картицом, или су на располагању оба начина.
Такав приступ треба да постоји и уживо, односно и у кафићима, продавницама, бутицима...
То потврђује и председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић који каже да је неопходно да трговци имају упозорење уколико не примају картице.
- То потрошача може да доведе у врло непријатну ситуацију, те уколико нема кеша код себе буде приморан да рецимо остави своја документа док не донесе новац, или да позове пријатеља у помоћ. Потребно је увести ред у ту област и санкције за оне који немају обавештење о томе да не примају картицу - наводи се.
Без обзира, како каже, да ли пос терминал не ради само у том тренутку или га уопште не користе, продавац је дужан да спречи такву непријатну ситуацију јасно истакнутим обавештењем, истиче Паповић, а уколико дође до такве ситуације ствар је договора како ће се решити.
Можда зато није лоше да код себе у новчланику или негде у аутомобили увек имате "неки заборављен динар".
Није лоше знати и да уколико је износ који треба да платите мали, продавац може да одбије да вам производ наплати безготовински. И на то имају право, али о томе такође треба да вас обавесте.