Posledice američkih sankcija: Nemačke firme se povlače iz Rusije
Mnogi poznati brendovi zatvaraju svoje prodavnice
Mnoge nemačke, posebno trgovinske firme, polagale su velike nade u Rusiju, ali samo neke žele da "izdrže", dok većina uglavnom govori o zatvaranju i smanjivanju.
Pročitajte i:
Posle 12 godina, iz Rusije će se povući MedijaMarkt, najveći evropski trgovac električnim proizvodima koji posluje u 14 zemalja, piše Dojče vele.
Koncern Cekonomi koji je vlasnik tog lanca pregovara o prodaji mreže prodavica u Rusiji ruskom konkurentu, kompaniji "M. Video". Nemačko preduzeće bi, međutim, htelo da zadrži svoj udeo i ostane u M. Videu manjinski akcionar.
MedijaMarkt je u poslednja dva kvartala već zatvorio šest svojih prodavnica u Rusiji, dakle - svaku desetu. To pokazuje izveštaj firme Cekonomi o tekućoj poslovnoj godini. Ukazuje se i na negativne posledice niskog kursa rublje i na pad prihoda u Rusiji. Osim toga, zbog sankcija SAD Rusiji iznose se sumje da će ruski BDP i dalje rasti.
Nemački trgovinski gigant "Oto grup" delom napušta Rusiju. U aprilu je koncern najavio da će ovog leta zatvoriti dve svoje radnje na internetu "otto.ru", koje su na tržištu od 2006, i "quelle.ru" koju je kupio 2009. Time će biti obustavljeno naručivanje robe preko kataloga koje je bilo legendarno još u doba Sovjetskog Saveza.
"Oto grup" je svoju odluku obrazložio promenom globalne strategije i željom da se koncentriše na domaće nemačko tržište. U tome važnu ulogu ima i sve veća konkurencija u ruskoj internet-trgovini.
Razvoj interneta je doveo do izumiranja klasične kataloške prodaje. No, zatvaranje internet-prodavnica se tumači i slabljenjem rublje, jer su cene za slanje proizvoda iz Nemačke povećane.
Nemački proizvođač sportske opreme Adidas takođe hoće da smanji svoje prisustvo na ruskom tržištu i svoju zavisnost od njega. Ta odluka je doneta još 2014, kada je taj koncern posle sloma kursa rublje i velikog pada kupovne moći Rusa morao da radikalno revidira svoja optimistična očekivanja u pogledu ruskog tržišta.
I zaista, Adidas je na početku ove decenije proglasio Rusiju i zemlje u Zajednici nezavisnih država (ZND) za jedan od tri svoja strateška regiona - pored Severne Amerike i Kine.
Broj Adidasovih radnji u Rusiji i zemljama ZND je za kratko vreme sa 800 trebalo da se poveća na 1.200. Povremeno je samo zarada ostvarena u Rusiji ovom koncernu donosila 10 odsto od celokupne zarade u svetu. Ali, sada su to samo - tri procenta.
Reakcija na smanjenu kupovnu moć Rusa je bila najava Adidasa da će zatvoriti veliki broj svojih prodavnica u regionu. Prema pismu koncerna DW-u, ostalo ih je još oko 600.
Metro, međutim, ne želi da zatvara svoje radnje - njih ukupno 89 u 50 regiona Ruske Federacije, kao i jednu prodavnicu na poluostrvu Krim. Preduzeće koje je aktivno u 25 zemalja takođe ne isključuje mogućnost otvaranja novih prodavnica u Rusiji. Kažu da je tamo investirano već toliko novca da povlačenje ne dolazi u obzir.
Sredinom maja, taj koncern je izneo novi plan svog u Rusiji. On želi da se vrati poslovanju sa malim i srednjim firmama kao što su hoteli, restorani, kafei i manje radnje. Za vreme turbulentne faze ekspanzije početkom 2000-ih godina, to preduzeće se udaljilo od svog prvobitnog prodajnog koncepta. Masovno su deljene klijentske kartice - ne samo pravnim licima. Posledica je bila da su se Metroove "Keš end keri" - radnje u Rusiji upustile u tešku konkurentsku borbu sa domaćim lancima prodaje na malo, navodi DW.