Последице америчких санкција: Немачке фирме се повлаче из Русије
Многи познати брендови затварају своје продавнице
Многе немачке, посебно трговинске фирме, полагале су велике наде у Русију, али само неке желе да "издрже", док већина углавном говори о затварању и смањивању.
Прочитајте и:
После 12 година, из Русије ће се повући МедијаМаркт, највећи европски трговац електричним производима који послује у 14 земаља, пише Дојче веле.
Концерн Цекономи који је власник тог ланца преговара о продаји мреже продавица у Русији руском конкуренту, компанији "М. Видео". Немачко предузеће би, међутим, хтело да задржи свој удео и остане у М. Видеу мањински акционар.
МедијаМаркт је у последња два квартала већ затворио шест својих продавница у Русији, дакле - сваку десету. То показује извештај фирме Цекономи о текућој пословној години. Указује се и на негативне последице ниског курса рубље и на пад прихода у Русији. Осим тога, због санкција САД Русији износе се сумје да ће руски БДП и даље расти.
Немачки трговински гигант "Ото груп" делом напушта Русију. У априлу је концерн најавио да ће овог лета затворити две своје радње на интернету "otto.ru", које су на тржишту од 2006, и "quelle.ru" коју је купио 2009. Тиме ће бити обустављено наручивање робе преко каталога које је било легендарно још у доба Совјетског Савеза.
"Ото груп" је своју одлуку образложио променом глобалне стратегије и жељом да се концентрише на домаће немачко тржиште. У томе важну улогу има и све већа конкуренција у руској интернет-трговини.
Развој интернета је довео до изумирања класичне каталошке продаје. Но, затварање интернет-продавница се тумачи и слабљењем рубље, јер су цене за слање производа из Немачке повећане.
Немачки произвођач спортске опреме Адидас такође хоће да смањи своје присуство на руском тржишту и своју зависност од њега. Та одлука је донета још 2014, када је тај концерн после слома курса рубље и великог пада куповне моћи Руса морао да радикално ревидира своја оптимистична очекивања у погледу руског тржишта.
И заиста, Адидас је на почетку ове деценије прогласио Русију и земље у Заједници независних држава (ЗНД) за један од три своја стратешка региона - поред Северне Америке и Кине.
Број Адидасових радњи у Русији и земљама ЗНД је за кратко време са 800 требало да се повећа на 1.200. Повремено је само зарада остварена у Русији овом концерну доносила 10 одсто од целокупне зараде у свету. Али, сада су то само - три процента.
Реакција на смањену куповну моћ Руса је била најава Адидаса да ће затворити велики број својих продавница у региону. Према писму концерна DW-u, остало их је још око 600.
Метро, међутим, не жели да затвара своје радње - њих укупно 89 у 50 региона Руске Федерације, као и једну продавницу на полуострву Крим. Предузеће које је активно у 25 земаља такође не искључује могућност отварања нових продавница у Русији. Кажу да је тамо инвестирано већ толико новца да повлачење не долази у обзир.
Средином маја, тај концерн је изнео нови план свог у Русији. Он жели да се врати пословању са малим и средњим фирмама као што су хотели, ресторани, кафеи и мање радње. За време турбулентне фазе експанзије почетком 2000-их година, то предузеће се удаљило од свог првобитног продајног концепта. Масовно су дељене клијентске картице - не само правним лицима. Последица је била да су се Метроове "Кеш енд кери" - радње у Русији упустиле у тешку конкурентску борбу са домаћим ланцима продаје на мало, наводи DW.