Poznata svetska pivara obustavlja proizvodnju svog kultnog piva: Evo i zašto - ljubitelji u šoku
Najpoznatija svetska pivara obustavlja proizvodnju svog kultnog piva.
Holandski sindikati FNV i CNV su najavili da se spremaju novi štrajkovi radnika pivare Hajneken, ali još uvek nije poznato kada i gde će se održati.
U sredu, zaposleni u tri pivare Hajnekena prestali su sa radom na 24 časa, a za to vreme je proizvodnja u potpunosti stala, prenosi NL tajms.
Kako se navodi, sindikati su štrajkom ove nedelje želeli da “pošalju snažan signal“ i nateraju Hajneken da iznese prihvatljivije predloge po pitanju plata i radnog vremena zaposlenih.
FNV traži povećanje plata za 7 odsto u 2025. godini, a CNV za 5 odsto.
Kolektivni ugovori o radu za pivare, komercijalnu diviziju i međunarodnu Hajneken grupu ističu krajem ove godine.
Prema sindikatu FNV, 200 do 250 radnika štrajkuje u pivarama u Den Bošu, Severni Brabant, i Zojtervoudeu, Južna Holandija.
Pivara u Zojtervoudeu proizvodi Heineken, Amstel i Sol, dok je Den Boš zadužen za brendove poput Affligem, Murphy’s i Lagunitas IPA.
Smene će ponovo stupiti u štrajk 26. i 27. novembra, a novi štrajkovi su najavljeni za 2, 3. i 4. decembar, saopštio je FNV.
Heineken je izrazio razočaranje, navodeći da su sindikati odbili pregovore u korist „disruptivnih akcija“.
Prema izveštaju Just Drinks-a, štrajkovi su rezultat neuspešnih pregovora prošlog meseca. FNV tvrdi da Heinekenova ponuda ne nudi dovoljne poboljšanja, ističući nezadovoljstvo predloženim povećanjem plata od 5,5 odsto u naredne dve godine. Radnici zahtevaju povećanje od 7 odsto i protive se smanjenju beneficija za vikende.
Heineken je obećao da će zadržati program prevremenog penzionisanja i poboljšati raspored rada, ali je pozvao sindikate da se vrate za pregovarački sto.
FNV je saopštio da bi štrajkovi mogli da se nastave ukoliko Heineken ne ispuni njihove zahteve.
U međuvremenu, Heineken je nedavno objavio planove za ulaganje od 45 miliona evra u novi istraživački centar u Zojtervoudeu. Centar, koji će biti otvoren 2025. godine, fokusiraće se na inovacije za brendove poput Desperadosa i Amstela, prostiraće se na 8.800 kvadratnih metara i zapošljavaće osoblje iz 12 zemalja, piše BizPortal.