Позната светска пивара обуставља производњу свог култног пива: Ево и зашто - љубитељи у шоку
Најпознатија светска пивара обуставља производњу свог култног пива.
Холандски синдикати ФНВ и ЦНВ су најавили да се спремају нови штрајкови радника пиваре Хајнекен, али још увек није познато када и где ће се одржати.
У среду, запослени у три пиваре Хајнекена престали су са радом на 24 часа, а за то време је производња у потпуности стала, преноси НЛ тајмс.
Како се наводи, синдикати су штрајком ове недеље желели да “пошаљу снажан сигнал“ и натерају Хајнекен да изнесе прихватљивије предлоге по питању плата и радног времена запослених.
ФНВ тражи повећање плата за 7 одсто у 2025. години, а ЦНВ за 5 одсто.
Колективни уговори о раду за пиваре, комерцијалну дивизију и међународну Хајнекен групу истичу крајем ове године.
Према синдикату ФНВ, 200 до 250 радника штрајкује у пиварама у Ден Бошу, Северни Брабант, и Зојтервоудеу, Јужна Холандија.
Пивара у Зојтервоудеу производи Хеинекен, Амстел и Сол, док је Ден Бош задужен за брендове попут Affligem, Murphy’s и Лагунитас ИПА.
Смене ће поново ступити у штрајк 26. и 27. новембра, а нови штрајкови су најављени за 2, 3. и 4. децембар, саопштио је ФНВ.
Хеинекен је изразио разочарање, наводећи да су синдикати одбили преговоре у корист „дисруптивних акција“.
Према извештају Јуст Дринкс-а, штрајкови су резултат неуспешних преговора прошлог месеца. ФНВ тврди да Хеинекенова понуда не нуди довољне побољшања, истичући незадовољство предложеним повећањем плата од 5,5 одсто у наредне две године. Радници захтевају повећање од 7 одсто и противе се смањењу бенефиција за викенде.
Хеинекен је обећао да ће задржати програм превременог пензионисања и побољшати распоред рада, али је позвао синдикате да се врате за преговарачки сто.
ФНВ је саопштио да би штрајкови могли да се наставе уколико Хеинекен не испуни њихове захтеве.
У међувремену, Хеинекен је недавно објавио планове за улагање од 45 милиона евра у нови истраживачки центар у Зојтервоудеу. Центар, који ће бити отворен 2025. године, фокусираће се на иновације за брендове попут Десперадоса и Амстела, простираће се на 8.800 квадратних метара и запошљаваће особље из 12 земаља, пише БизПортал.