PRESEK: Šta je do sada urađeno i na kojim infrastrukturnim projektima se radi u Srbiji
Ministar Momirović je istakao da ako želimo da budemo najbolji u Evropi moramo da ulažemo u infrastrukturu.
Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da su poslednjih godina u Srbiji pokrenuti značajni i obimni infrastrukturni projekti koji povezuju delove Srbije, kao i Srbiju sa državama u okruženju i celom Evropom.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/01/24/pjimage_18.jpg?itok=9wkW6Qo-)
MESTO ZIMSKIH ČAROLIJA: Na ovoj srpskoj planini tokom raspusta čak 2.000 mališana je učilo da skija (FOTO)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/01/24/92344367_10221360882800418_1216713343889309696_o.jpg?itok=uHpIqRm_)
NAJMANJI PAD BDP-a U EVROPI I PROSEČNA PLATA OD 518 EVRA: Srbija se sa koronom nosi bolje od svih!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/01/24/130724217_10223525209787240_6169547851209883736_o.jpg?itok=LZEIdfIh)
ŠANSE I IZAZOVI PO PITANJU NOVCA: Kakva nas godina očekuje, za koga će biti posla i koliko ćemo zarađivati?
Tomislav Momirović kaže da su prioriteti železnički koridor Beograd - Novi Sad, on je deo koridora Beograd - Budimpešta, i drumski koridor Preljina - Požega.
Ministar je ocenio da su to projekti koji imaju dobru kadrovsku strukturu i dobru dinamiku izvođenja radova i objasnio da su preuzete obaveze da oni budu završeni do kraja godine, u rokovima koji su zadati i iza kojih je stao i predsednik Republike Aleksandar Vučić, što je posebna obaveza. Osim toga, i saradnja sa ruskim i kineskim partnerima je dobra, što je takođe važno. Precizira da vrednost projekata na kojima se radi prelazi stotine miliona evra, a samog železničkog koridora Beograd - Subotica više od dve milona evra.
Momirović objašnjava da očuvanje makroekonomske stabilnosti i dostignutog ekonomskog razvoja predstavlja osnovni cilj infrastruktirnih projekata.
Intencija jeste, kaže Momirović, da ostvarimo ekonomski rast od šest procenata i budemo najbolji u Evropi, a to se može postići izgradnjom infrastrukture i obimnim javnim investicijama.
Na kojim projektima se radi
Ministar Momirović naglašava da postoji veliki broj projekata koji se radi, oni su obimni, novac je opredeljen za te svrhe, a potencijal zaduživanja za infrastrukturne projekte je oko 7 milijardi evra.
Deo novca će, navodi Momirović, biti izdvojen i za komunalnu infrastrukturu koja će biti izgrađena po najvišim evropskim standardima.
Momirović ističe i da sami građani imaju mogućnost da se uvere u koristi od infrasrtrukrurnih projekata. Izdvaja, u tom kontekstu - završen je Koridor 10, izgrađen je autoput Beograd - Čačak, na proleće će započeti izgradnja deonice od Novog Beograda do Surčina, Preljina - Požega i zatim nastavak do granice sa Crnom Gorom, odnosno do Sarajeva.
U tom smilsu, ministar konstatuje da su BiH i Crna Gora, u kojima žive i pripadnici našeg naroda, značajni partneri Srbije i da će te putne deonice imati značajnu ekonomsku ulogu, ali svakako i u smislu povezivanja pripradnika našeg naroda.
Momirović akcentuje i značaj projekta "Mini Šengen" koji je u apsolutnom saglasju sa intencijama Srbije, a u funkciji je regionalnog povezivanja, pre svega ekonomskog. Ekonomska komunikacija neće mnogo imati smisla, odnosno biće otežana, ukoliko druga strana - na primer BiH ili Crna Gora, ne ispuni svoj deo posla u smislu realizacije izgradnje putne infrastrukture.
O kapitalnim investicijama
Kada je o kapitalnim infrastrukturnim investicijama reč, Momirović podseća da je završen Koridor 10, kao i autoput od Beograda do Čačka, rekonstruisane su pruge od Beograda do Valjeva, od Niša do Dimitrovgrada, u obnovu puteva uložene su milijarde evra, gradi se - kao deo Koridora Beograd - Budimpešta, deonica od Beograda do Novog Sada, u toku su probni radovi od Novog Sada do Subotice.
Sa evropskim partnerima i kineskim ozbiljno se pregovara o projektu brze pruge od Beograda do Niša.
Počela je pre par meseci, prema rečima ministra i izgradnja Moravskog koridora koji spaja Preljinu i Pojate - to će biti najmoderniji autoput.
Ozbiljno se radi na Fruškogorskom koridoru, obilaznici oko Novog Sada, pripreme za autoput Beograd - Zrenjanin i Zrenjanin - Novi Sad su u toku. Ministar precizira i da se radi na projektnoj i planskoj dokumentaciji za puteve Sombor - Kikinda, Iverak - Lajkovac.
Ruma će postati putno čvorište
Veliki značaj imaće i autoput Niš - Priština, u narednom periodu se ulazi u ozbiljan posao na toj deonici koja ima veliki privredni značaj. Veliku ulogu imaće i put Ruma - Šabac - Loznica, auto-put Beograd - Sarajevo, preko Bijeljine.
Ruma će postati putno čvorište, u njoj se Fruškogorski koridor uključuje na Koridor 10, zatim auto put Ruma - Šabac, tu je i brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, objašnjava on.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture posebnu pažnju posvećuje komunalnoj infrastrukturi.
Momirović navodi da će u narednih 5 godina biti završeni projekti za preko 120 pogona za prečišćavanje otpadnih voda i regionalnih deponija. Jednim obimnim investicionim projektom biće rešeni problemi otpadnih voda i deponija u 80 procenata opština u Srbiji.
- Projekti o kojima govorim deo su plana Srbija 2025, to je dokaz čvrste politike iza koje stoji predsedik Aleksandar Vučić - ističe Momirović, uz napomenu da sve što je građanima obećano mora biti i realizovano.