ПРЕСЕК: Шта је до сада урађено и на којим инфраструктурним пројектима се ради у Србији
Министар Момировић је истакао да ако желимо да будемо најбољи у Европи морамо да улажемо у инфраструктуру.
Министар саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је да су последњих година у Србији покренути значајни и обимни инфраструктурни пројекти који повезују делове Србије, као и Србију са државама у окружењу и целом Европом.
МЕСТО ЗИМСКИХ ЧАРОЛИЈА: На овој српској планини током распуста чак 2.000 малишана је учило да скија (ФОТО)
НАЈМАЊИ ПАД БДП-а У ЕВРОПИ И ПРОСЕЧНА ПЛАТА ОД 518 ЕВРА: Србија се са короном носи боље од свих!
ШАНСЕ И ИЗАЗОВИ ПО ПИТАЊУ НОВЦА: Каква нас година очекује, за кога ће бити посла и колико ћемо зарађивати?
Томислав Момировић каже да су приоритети железнички коридор Београд - Нови Сад, он је део коридора Београд - Будимпешта, и друмски коридор Прељина - Пожега.
Министар је оценио да су то пројекти који имају добру кадровску структуру и добру динамику извођења радова и објаснио да су преузете обавезе да они буду завршени до краја године, у роковима који су задати и иза којих је стао и председник Републике Александар Вучић, што је посебна обавеза. Осим тога, и сарадња са руским и кинеским партнерима је добра, што је такође важно. Прецизира да вредност пројеката на којима се ради прелази стотине милиона евра, а самог железничког коридора Београд - Суботица више од две милона евра.
Момировић објашњава да очување макроекономске стабилности и достигнутог економског развоја представља основни циљ инфраструктирних пројеката.
Интенција јесте, каже Момировић, да остваримо економски раст од шест процената и будемо најбољи у Европи, а то се може постићи изградњом инфраструктуре и обимним јавним инвестицијама.
На којим пројектима се ради
Министар Момировић наглашава да постоји велики број пројеката који се ради, они су обимни, новац је опредељен за те сврхе, а потенцијал задуживања за инфраструктурне пројекте је око 7 милијарди евра.
Део новца ће, наводи Момировић, бити издвојен и за комуналну инфраструктуру која ће бити изграђена по највишим европским стандардима.
Момировић истиче и да сами грађани имају могућност да се увере у користи од инфрасртрукрурних пројеката. Издваја, у том контексту - завршен је Коридор 10, изграђен је аутопут Београд - Чачак, на пролеће ће започети изградња деонице од Новог Београда до Сурчина, Прељина - Пожега и затим наставак до границе са Црном Гором, односно до Сарајева.
У том смилсу, министар констатује да су БиХ и Црна Гора, у којима живе и припадници нашег народа, значајни партнери Србије и да ће те путне деонице имати значајну економску улогу, али свакако и у смислу повезивања припрадника нашег народа.
Момировић акцентује и значај пројекта "Мини Шенген" који је у апсолутном сагласју са интенцијама Србије, а у функцији је регионалног повезивања, пре свега економског. Економска комуникација неће много имати смисла, односно биће отежана, уколико друга страна - на пример БиХ или Црна Гора, не испуни свој део посла у смислу реализације изградње путне инфраструктуре.
О капиталним инвестицијама
Када је о капиталним инфраструктурним инвестицијама реч, Момировић подсећа да је завршен Коридор 10, као и аутопут од Београда до Чачка, реконструисане су пруге од Београда до Ваљева, од Ниша до Димитровграда, у обнову путева уложене су милијарде евра, гради се - као део Коридора Београд - Будимпешта, деоница од Београда до Новог Сада, у току су пробни радови од Новог Сада до Суботице.
Са европским партнерима и кинеским озбиљно се преговара о пројекту брзе пруге од Београда до Ниша.
Почела је пре пар месеци, према речима министра и изградња Моравског коридора који спаја Прељину и Појате - то ће бити најмодернији аутопут.
Озбиљно се ради на Фрушкогорском коридору, обилазници око Новог Сада, припреме за аутопут Београд - Зрењанин и Зрењанин - Нови Сад су у току. Министар прецизира и да се ради на пројектној и планској документацији за путеве Сомбор - Кикинда, Иверак - Лајковац.
Рума ће постати путно чвориште
Велики значај имаће и аутопут Ниш - Приштина, у наредном периоду се улази у озбиљан посао на тој деоници која има велики привредни значај. Велику улогу имаће и пут Рума - Шабац - Лозница, ауто-пут Београд - Сарајево, преко Бијељине.
Рума ће постати путно чвориште, у њој се Фрушкогорски коридор укључује на Коридор 10, затим ауто пут Рума - Шабац, ту је и брза саобраћајница од Шапца до Лознице, објашњава он.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре посебну пажњу посвећује комуналној инфраструктури.
Момировић наводи да ће у наредних 5 година бити завршени пројекти за преко 120 погона за пречишћавање отпадних вода и регионалних депонија. Једним обимним инвестиционим пројектом биће решени проблеми отпадних вода и депонија у 80 процената општина у Србији.
- Пројекти о којима говорим део су плана Србија 2025, то је доказ чврсте политике иза које стоји председик Александар Вучић - истиче Момировић, уз напомену да све што је грађанима обећано мора бити и реализовано.