Srbija na pragu EKONOMSKOG BUMA - Uloženo nam se vraća ČETVOROSTRUKO VIŠE!
Ako kažemo da dobri putevi razvijaju turizam, nećemo izmisliti toplu vodu, pogotovo ne u Srbiji, bogatoj termalnim banjama.
Ali kada bismo znali da ti i svi drugi turistički centri vraćaju četiri puta više uloženog novca u putnu infrastrukturu, onda je to prava računica.
Sudeći prema najavama iz ministarstva građevinarstva ove godine Srbiju čeka pravi infrastrukturni bum pošto će pored završetka radova na istočnom i južnom kraku koridora 10 i na deonicama koridora 11 od Obrenovca do Preljine početi izgradnja dva nova autoputa - moravskog koridora od Preljine do Pojata i autoput ka BiH, odnosno deonica Sremska Rača - Kuzmin.
Radovi na koridorima 10 i 11 biće, kako kažu u ministarstvu, završeni do leta, kada bi trebalo da počne izgradnja dva nova autoputa.
KAKVE RADNE NAVIKE SMO STEKLI POSLE SFRJ? Bosanci vredni, Slovenci ljubazni, A EVO KAKVI SU SRBI
Jedan supermarket na Novom Zelandu izbacio je iz upotrebe JEDNU STVAR, i uspeo je da POVEĆA PRODAJU za čak 300 odsto!
SVETSKI GIGANT DOŠAO U SRBIJU! Novi operator na tržištu elektronskih komunikacija
- Moravski koridor je investicija vredna 800 miliona evra, a dužina autoputa iznosi 110 kilometara i to je centralni koridor koji je najznačajniji za Srbiju pored koridora 10. Taj koridor praktično spaja centralnu Srbiju - Kruševac, Kraljevo Trstenik, Ćićevac, Vrnjačku Banju, Čačak, tu je i Kopaonik.
U tom regionu živi pola miliona stanovnika i imamo više od 30.000 malih i srednjih preduzeća i turističke centre od kojih očekujemo sve veće prihode.
Za razliku od koridora 10 i 11 ili autoputa ka BiH koji nas spajaju sa regionom, moravski koridor će spojiti Srbiju, odnosno zapadni i istočni deo ili koridor 11 i 10 - poručuju u Ministarstvu građevinarstva.
U ovom ministarstvu su već napravili računicu u vezi sa ovim koridorom.
Namerili da Srbiju ostave bez TURSKOG TOKA: Nova gasna direktiva EU, naša zemlja na udaru SAD i Brisela!
VRELI PESAK HURGADE I NAJLEPŠE PLAŽE U GRČKOJ PO NEVEROVATNO NISKIM CENAMA!
LEKS SPECIJALIS o švajcarcima uvršten u dnevni red, REŠENJE NA POMOLU
- Imate uposlenu i radnu snagu i industriju. Mala i srednja preduzeća su vrlo aktivna kada se rade koridori. Naša je procena da je, recimo, tokom izgradnje koridora 10 bilo zaposleno više od 20.000 ljudi kao izvođači, podizvođači.
To bi moglo da nam pomogne nekoliko procentnih poena BDP-a dok traju radovi, a kada se završi koridor, kada budemo imali povećan broj automobila, onda se očekuje od četiri do šest odsto rast društvenog proizvoda - podvlače u ovom ministarstvu.
U junu bi trebalo da počnu i radovi na deonici Sremska Rača - Kuzmin i na taj način počeće izgradnja autoputa koji će povezati Srbiju i BiH.
- Deonica Sremska Rača - Kuzmin dugačka je 17 kilometara plus most na Savi i vrednost je 210 miliona evra, a radi je turska kompanija "Tašjapi", sa kojom smo mi potpisali komercijalni ugovor, a oni dalje sa turskom bankom "Eskim" obezbeđuju finansiranje.
Inače, uvek postoji jedan deo avansa koji država obezbeđuje u budžetu, što znači da kompletan iznos projekta neće biti finasiran kreditom. Taj avans može iznositi 10, 20 ili 30 odsto u zavisnosti od dogovora u ovom slučaju sa turskom bankom - ističu u ministarstvu i dodaju da su počeli pripremni radovi na izgradnji deonice koridora 11 od Preljine do Požege.
Srbija ekonomski lider regiona: Evropska banka podiže portfolio na MILIJARDU EVRA
RAMPA ZA AUTOMOBILE STARIJE OD 10 GODINA: 1. juna na snagu stupa ova odluka
Porodiljama veća primanja: Mesečno minimalac zagarantovan (VIDEO)
Ako se imaju u vidu i najave da bi krajem leta trebalo da počne izgradnja autoputa Ruma - Šabac u dužini od 22 kilometra i brze saobraćajnice Šabac - Loznica u dužini od 55 kilometara, onda je jasno da slede lepši dani i za turizam u Srbiji.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić podvlači da bez infrastrukture nema unutrašnjeg turizma.
- Očekujemo da će izgradnjom koridora 10 i 11 mnogi naši turistički centri biti dostupniji gostima.
Primera radi, turisti će izgradnjom deonice koridora 11 Preljina - Požega znatno lakše stizati do Zlatibora, ali isto tako i do Golije preko Novog Pazara - naglašava Seničić.
Kako kaže, opšte je poznat i finansijski značaj izgradnje autoputeva.
- Računicu je uradila Svetska trgovinska organizacija, prema kojoj svaki uloženi dinar u turističku infrastrukturu vraća se četiri puta. Poslednji primer je Bugarska, koja je izgradila autoput do mora.
Pokazalo se kroz potrošnju na putu, putarinu, uslužne delatnosti i u turističkim destinacijama da su uloženi novac u autoput na godišnjem nivou vratili četiri puta - objašnjava Seničić.
Bitne i poprečne saobraćajnice
Za turizam je veoma bitno da pored izgradnje tako velikih koridora postoje i dobre poprečne saobraćajnice koje najčešće vode do značajnih turističkih centara, ističe direktor YUTA Aleksandar Seničić.
- Potrebno je da imamo dobre puteve i po isključenju sa koridora ili autoputeva. Recimo, trenutno imamo problem sa saobraćajnicom koja vodi do Tare ili Prolom banje.
Takođe, zbog loše infrastrukture od Kruševca do Kopaonika, putovanje na toj deonici traje kao vožnja od Beograda do Kruševca autoputem - podvlači Seničić.